Beste Lezers,
Ik heb een tijdje terug een BMW E30 325i gekocht uit '88. Heb de een en ander aan de auto veranderd. Zaterdag avond heb ik de auto goed op de parkeerplaats gezet, daarna wilde deze op zondag ochtend niet meer starten.
Heb al de ANWB gebeld, zij kwamen langs en gaven aan dat het aan de stroomverdeler lag, en deze niet wou vonken. Ik heb de stroomverdelerkap vervangen, nieuwe erop gezet en alsnog wilt die niet aanslaan. De startmotor die werkt gewoon. Brandstofpomp hoor je ook, maar wilt nog steeds niet aanslaan.
Heb met een schroevendraaier geprobeerd bij massa of de bobine het wel doet, deze doet het ook gewoon.
Historie nog van de auto ter info:
Heb reeds nog dus de stroomverdeler vervangen, nieuwe accu, luchtmassameter vervangen, gasklephuis vervangen, distr.riem vervangen. Alles werkt naar behoren. Nu doet de auto het opeens niet.
Hoop op jullie hulp!
Mvg,
H.S.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rotor delcokap ok ??, verborgen antidiefstalschakelaar per ongeluk afgezet ??, Motronic computer zit aan de bovenzijde van het handschoenkastje, plastic afdekkap verwijderen en dan terwijl je start met schroevendraaier of tang of op computer kloppen. Water in Motronic computer ??
Beste Einstein Brain,
Ik heb gekeken naar wat je zei. Alles klopt en doet het gewoon. Ben net met een monteur samen wezen kijken nogmaals. Hij vermoedt dat het de nokkenas of krukas sensor is. Deze ga ik nu halen en nog een keer proberen.
De auto heeft namelijk wel vonk bij de rotor, bobine en wanneer we remvloeistof spuiten bij de gasklep wilt die bijna starten. Hij vermoed dus dat het 1 van die sensoren is.
Ik zal een update geven als het zo lukt.
Bedankt!
11 jaar
Is niet de stekker van 1 van die sensoren losgeraakt? Of na het wisselen distributie de sensor niet goed teruggeplaatst.
11 jaar
Als je vonk hebt bij je rotor , moet je ook vonk hebben bij je bougie , dus ergens tussen je rotor en verdeelkap gaat het fout , koolstofstift zit wel in de verdeelkap ?
Rotor ook vervangen ?
@mausx.
Na het verwisselen heb ik er een paar dagen mee gereden, alles was netjes gecontroleerd, dus vermoed niet, maar zal 't zeker nogmaals nachecken, bedankt..
@kaleido 1
Ik heb de bougies gecontroleerd, daar heb ik ook gewoon vonk. De rotor is ook nog nieuw.
Ik heb zojuist de bdp sensor vervangen, deze was beschadigd, maar wil nog steeds niet starten.
Kan het aan de sensor liggen die verbonden is aan de kabel van bougie 6 die verder loopt naar de spruitstuk daar?
11 jaar
Ja dat kan. is die stuk gegaan?
11 jaar
Waarom ben je zo zeker dat het een ontstekingsprobleem is ,je zegt zelf dat hij bijna start als je remmenreiniger in de gasklep spuit. Ik zou eerst eens controleren of er brandstof toekomt op de injectierail en of de brandstofdruk in orde is !
Aan die sensor die aan de ontstekingkabel ligt het sowieso niet, die zit enkel op de diagnose aansluiting aangesloten en is voor eventueel uitlezen/controleren van de onsteking.
gr Martin
@einstein brain
Ik zal er nu even naar kijken, bedankt!
@gjbautos
Super, bedankt. Anders bleef ik maar uitgeven aan onderdelen..
11 jaar
Beste allen,
We hebben even alle stekkers gecontroleerd die naar de injecties gaan. De injecties even losgehaald en 1 voor 1 gecontroleerd.
Daarna nogmaals geprobeerd en voilà hij start weer. Erg apart, ik vermoed dat het aan de brandstofdruk ligt zoals je het zei Einstein Brain, of dat er viezigheid bij de injecties door de tank is gekomen. De auto had namelijk ongeveer 2 a 3 jaar stil gestaan.
Groeten,
H.S.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar