hallo,
ik heb vandaag panne gekregen met mijn oude E30, en hij doet niks meer...
accu wordt niet meer bijgeladen en hij laad ook zo goed als niks meer bij.
Mijn dynamo al vervangen, voor een goed exemplaar, maar dit helpt ook niet!
massa kabel van dynamo was vreselijk gaar en ook vervangen, werkte ook niet.
alles qua massa en plus polen opgeschuurd, en voor het proberen in de contactspray gezet.
wat mij wel opviel is als ik een andere auto met startkabels erop zet, hij alles prima doet. verlichting ruitenwissers, radio, alles werkt vrolijk door.
maar als ik even wacht en ik haal 1 kabel los, pats vrijwel meteen afgelopen.
accu lampje brand ook niet, ook niet op contact.
accu is net een paar maanden oud, drie op precies te zijn, niet de beste accu maar geen gaar ding.
wie kan mij hierin tips geven? mijn auto staat zo 70km weg van mij en wil hem wel graag terug hebben, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt in autos betreft..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
accu lampje moet gaan branden bij contact aan
zo niet dan wordt de dynamo niet bekrachtigt en zal niet gaan bijladen
zekeringen eerst controleren,en anders bedrading doormeten
Eerder zelfde meegemaakt bij een soortgelijke bmw.
Dit was een breukje in de platte draadstrips die je vind achter je klokken, maar daarvoor moet cockpitje er uit.
Hierdoor idd geen verbinding met laadstroomlampje en dus geen voorbekrachtiging en dus niet laden.
alvast bedankt mensen voor jullie reacties! hier heb ik zeker wel wat aan! een maatje van mij zal eerst de accu wisselen van zijn auto op die van mij om te kijken wat dit voor werking heeft, werkt dit niet, dat zal het wel in het blauwe draadje liggen die op de dynamo ligt...
we wachten af
9 jaar
Accu wisselen zal nu niks meer uit maken, je lampje brand niet dus daar moet je zoeken en idd vanaf de dynamo beginnen.
Leg anders een by-pass als test.
idd kreeg net een telefoontje dat het niet werkt met een goede accu, gelukkig bespaart mij dit weer 100 euro zucht..
dan ligt het aan het blauwe draadje. dat vind ik nog geen ramp...
nu zag ik gister echter dat er twee op zitten, 1 zal wel voor de cockpit zijn, maar waar gaat die andere heen? bypass ga ik zoiezo proberen om me vertrouwde autotje weer thuis zien te krijgen. en ik neem aan dat mijn e30 maar 1 zekeringbak heeft? niet ergens nog een paar zekeringen heeft verstopt ofzo?
9 jaar
Een e30 heeft inderdaad maar 1 zekeringbak!
9 jaar
michael
Denk dat je hier wel een stuk mee geholpen wordt. Zeker v.w.b het meten en na pluisen van je systeem.
Dit los van alle andere service/onderhoud instructies die er voor je BMW ook in staan.
Stuur mij even een berichtje indien geintresseerd bestand/boek PDF is rond 7MB dus zou moeten lukken via de mail
grtz
ron
[url=http://postimg.org/image/6xelh88jf/][img]http://s9.postimg.org/6xelh88jf/BMW_serv...[/img][/url]
9 jaar
draadbreuk bij het inlaatspruitstuk was het probleem.
hier een nieuw stukje tussen gesoldeerd en werkt nog steeds prima!.
euvel dat er hier een breuk inkwam is dat de afdekhoes hard is geworden na al die jaren, en dat de tywraps te strak aangetroken waren af fabriek.
hierdoor is er leterlijk de schakeldraad doorgesneden.
tevens ook al andere draden die open lagen zoals continu plus vanaf dynamo.
Welicht elke M10 eigenaren die hier op kunnen letten?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar