👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo,
Ik heb een Bmw e46 uit 2000 met de 2 liter motor zes cilinder, motororcode weet ik zo 123 effe niet.
Maar ik heb niet de 2.2 liter uitvoering.
Goed, ik heb bijna elke keer dat als ik mijn auto start dat hij een storing geeft, ik ken de storing en wis hem ook.
Het gekke is dat hij ALLEEN stoort wanneer de motor koud is.
als hij op temperatuur komt heeft hij de storing, ik wis hem en hij rijdt zoals het hoort.
geen rare dingen, vol vermogen, motor loopt als nieuw. gewoon verbruik, GEEN stoten of bokken....
het is de 5de bobine, en het vervangen kan natuurlijk wel, maar ik rij al een jaar zo en vind het wel prima.
Mijn vraag hierin is, herkend dit iemand? het is al een vervangen exemplaar, van Febi als ik me niet vergis.
Nogmaals ik vroeg mij gewoon af of iemand hier ervaring mee heeft, het stoor mij niet echt en hij werkt LETTERLIJK al een jaar zo...
Ik pluis dit soort dingen uit, ik vind het erg interessant en repareer alles zelf aan mijn auto's, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!
Wie wel??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is het probleem en wat is de storingscode? Over het algemeen beschikken we hier niet over een glazen bol.
als ik weer ga rijden, zal ik de code opschrijven. maar hij gaf zoiezo aan via de obd2 dat hij een misfire had in de 5de cilinder. aleen de code weet ik niet meer.
hij loopt dat ook op 5 poten, minder vermogen en pruttelende uitlaat. verbruiks meter schiet meteen omhoog als hij de storing krijgt.
5 seconden later inclusief reset, loopt hij meteen als een zonnetje! de dag dat ik ermij rij, ver lang of kort stukje storing blijft weg.
ik zat zelf te denken aan een fabrieksfout in die bobine, al 1 keer uitgewisseld naar de 6de cilinder en daar gaf hij later ook de fout in.
dag later weer terug naar de 5de cilinder en daar meteen weer een fout!
ik kan zoiezo de conclusie trekken dat het aan de bobine ligt, en niet in de kabelboom oid...
er zitten nu 5 bosch bobines op en 1 Febi. ik wacht af tot deze kapot is en dan komt er een originele bosch in.
of vind de ecu het niet leuk dat er een ''vreemde'' eend in de bijt zit?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar