Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden een mooie e36 coupe.
Nu heb ik daar wat problemen mee. Ik was laatst een hele tijd aan het rijden, de auto loopt perfect
en stond lange tijd stil, motor stationair draaiend. Toen zei een kennis van me dat er een vloeistof onder de auto op de grond druipte.
Toen viel t me op dat de temperatuur van de auto vlak voor het rood stond. We deden de motorkap open en uit de rubberslangen die aan de radiateur zitten borrelde wat. Koelvloeistof zat half vol.
We hebben de auto een tijd laten staan afkoelen en er heeft iemand naar gekeken. Temperatuur was nog iets boven het midden en we zijn een stukje gaan rijden.
Tijdens het rijden zakte de temperatuur weer naar normaal niveau.
De auto loopt verder helemaal goed, rook eerst wat naar brandend rubber maar nu niet meer.
Ik heb het idee dat de auto alleen te warm wordt als hij stilstaat. Wat kan het probleem zijn?
Koelvloeistof blijft wel op de helft staan, loopt niet leeg.
Het tweede probleem deed zich 2 dagen terug voor toen het behoorlijk regende. De auto liep heel kort stationair
En begon te haperen. Ook tijdens wegrijden. (Net alsof je wegrijdt in de 4e versnelling ofzo)
Toen de motor uitgedaan en 5 min later was er niks aan de hand. Later had ik het nog een keer
Toen ik 80 reed op de provinciale weg. Kleine hapering en ineens pakt ie m dan weer op.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Groeten, dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan zijn dat de thermostaat niet goed opent en dat daardoor geen of te weinig water door de radiateur stroomt. Het kan ook zijn dat de viscokoppeling van de ventilator niet goed werkt, dan draait ie wel maar slipt waardoor die te weinig toeren maakt. Je zou om te beginnen eens kunnen voelen of stationair warm gedraaid de radiateur heet is. Normaliter staat de temperatuurmeter in het midden na de opwarmfase. Als die tegen het rood aanstaat is er iets erg verkeerd. Je loopt zelfs kans op motorschade (koppaking lek, kop vlakken ect)
Geen andere conclusie dan een defecte viscoventilator. Bekend probleem bij deze bmw's.
Hallo,
Hij wordt niet warmer dan het midden als ik de auto normaal gebruik dus gewoon snelweg, provinciale weg en binnen de bebouwde kom voor stoplichten. hij is daarna niet weer warm geworden maar heb m ook niet meer langer dan een 20 min stationair laten lopen. Motor loopt verder goed, starten lopen. Er mist wel iets in de motorkap. Er steekt een soort buis uit de motor en die hoort met een soort kapje aan de radiateur vast volgens mij? Dat zag ik bij een andere bmw tenminste en dat kapje mist wel.
Groetjes.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar