close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: inhoudende motor bij koude motor e46 318i

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: m43194e1

Heb een e46 318i uit 1998 met 189000 km op teller en al 11 jaar in bezit en heb een probleem(je)

Bij het wegrijden met een koude motor haperd of de motor houd in de eerste km, daarna is dit probleem weg.
als de motor inhoud gaat de verbruiksmeter ook naar de 20 + en geen vermogen.
dit is vrij lastig want de auto gaan niet harder dan +/- 30 km.(file achter mij)
heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad.

weet iemand een oplossing

Ger 1959

Geplaatst door

ger1959 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motor verzuipt dus zo wat tijdens het inhouden.
Dit kan een defecte sensor zijn - 1e kandidaat is de koelvloeistof temperatuur sensor.
Foutcodes laten uitlezen en als die er niet zijn, dan koud de koelwater temperatuur sensor uitlezen en kontroleren.

oldford 0
badge

13 jaar

Alvast bedankt zover

Waar zit deze koelvloeistof temparatuur sensor ergens.
zit deze linksonder aan radiator ?

Ger

ger1959 0

13 jaar

Aan de voorzijde van de cylinderkop zit een haakse buis (zwart plastic meen ik); deze loopt van de kop naar de radiateur (r zijde). Zowel aan de zijde van de cylinderkop als aan de zijde vande radiateur zit een sensor.

Makkelijkste is denk ik toch een korte uitlezing bij een goede garage of dealer.

Alex218 0
badge

13 jaar

Veel sensors kan je met een ohmmeter testen. De waardes staan oa. in de Bentley manual. Als de bougies nat van het veel te rijke mengsel kan de ontsteking ook slecht zijn. Komt veel voor als er kleine stukjes wordt gereden, bijv. huis > supermarkt vv. Kijk eens hoe de bougies zijn. Ik heb zelf goede ervaring met de NGK Iridium serie. Daarbij is de isolator rond de elektrode veel kleiner dan bij de standaard bougie. En lekt er minder vonk weg in natte toestand.
Just my 2 cents......

MJ 0
badge

13 jaar

Heb sensors doorgemeten met ohmmeter en schoongemaakt met scotch brite en contact spray en vanmorgen heeft de motor niet ingehouden.
hoopt dat dat zo blijft.
alvast bedankt voor de tips

ger

ger1959 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.