close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: BMW E39 523i ABS

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 liter

Hallo,

Ik ben nieuw bij Problemcar, en ik vind dit maar een erg toffe site! Zoveel informatie te vinden, maar jammer genoeg niet mijn probleem!

Ik ben sinds kort een trotse BMW E39 523i eigenaar en uit het niets deden de remmen erg raar (trillen bij hoge snelheden, hele rare geluiden tijdens lage snelheden. Dan praat ik over 50 KM/H als laag, en 100 KM/H hoog). Wanneer de ABS lampje brand, kan ik normaal remmen (zonder rare geluiden of trillingen). Maar wanneer het niet brand dan moet ik echt voorzichtig remmen aangezien ik bang ben dat ik de remschijven kapot maak. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar ik doe me best!

Wanneer ik probeer te remmen, dan hoor je een soort van draad waarmee jij speelt (met je vingers) en dan hoor je *dong dong dong dong* en af en toe drukt hij terug! Wanneer ABS lampje brand, remt hij gewoon.. lekker.. snap d'r helemaal niks meer van! De garage waar ik hem heb gekocht zei dat het aan de sensor kon liggen, maar dat hij zo vaag remt toch niet? Meneer heeft de wiellager vervangen en hierna trad dit probleem op! Daarvoor niet!

Ik heb hem een keer laten uitlezen, en hij gaf alleen Camshaft/Crankshaft sensor error's en geen ABS/remmen errors. Misschien als ik hem weer laat uitlezen, wel?

Help!!!

Geplaatst door

Ugur Ekim (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je laat uitlezen moet je wel het ABS laten uitlezen, want Camshaft/Crankshaft errors zijn van de motor.
Je hebt dus een garage nodig met goede apparatuur of de dealer.

oldford 0
badge

12 jaar

Als het probleem zich na een wiellager wissel voordoet dan is er of een verkeerd lager of is het lager beschadig geraakt tijdens de montage, opname van de snelheids signale zit in het wiellager (ABS Ring) als deze kapot/onderbroken is kan het ABS ingrijpen zonder dat dit de bedoeling is. Het gebeurt niet als het ABS lampje brand omdat dan het hele ABS Systeem is uitgeschakeld.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Nadat hij de wiellager had vervangen, kreeg ik dit probleem pas. Hij had aangegeven dat de achter abs sensor erg kapot was, deze is waarschijnlijk dus helemaal kapot gegaan. Nadat ik dit sensor heb vervangen meld ik hier even of het mijn rem probleem heeft gefixed. (Zeg maar bij lage snelheden, trillende rem pedaal en soms dat hij terug gaat, als je te hard drukt.)

Ugur Ekim 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.