Hallo wie kan me helpen met het volgende probleem.
Ik heb mijn carterventilatie bevroren gehad van mijn auto. gevolg klepdekselpakking eruit. Dus slangen van de carterventilatie vervangen en het
potje onder het inlaatspruitstuk. Auto loopt gewoon goed maar loopt niet mooi stationair. Lambda is op toeren wel goed. 1.03 en stationair wel 1.50
Ik heb storing gelezen en er staat dat beide lambdasensoren een fout aangeven. Ik kan bij de parameters op de laptop ook aflezen dat het voltage
van beide lambdasensoren stil blijft staan. Ze pendelen dus niet. Nu is mijn vraag.. Zal ik gewoon de 2 lambda sensoren moeten vervangen of
zal het een valse lucht probleem zijn. Alle vacuumslangen heb ik gecontroleerd. Ook heb ik met remmenreininger gekeken of ik vacuum lekken heb
maar niets van dit alles. Er is wel veel warme olie over de lambdasensoren heen gekomen... Wie o wie kan me helpen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de voedingspanning op de sensors wel aanwezig? Als die aanwezig is en het signaal pendelt niet (wel flink de motor laten draaien tot ie op bedrijfstemperatuur is) dan de sensors vervangen. Btw. Eerste kwaliteit lambdasensors kosten in de UK de helft van de NL prijs.
Overigens heeft het koud onregelmatig stationair draaien geen invloed, omdat de lambda regeling pas ingaat na het warmdraaien van de motor.
Maar de motor loopt koud ook slecht stationair. Zal het dan toch valse lucht zijn?
Heel goed mogelijk, of de gasklep sluit niet in het huis door vervuiling. Stationair regelaar schoonmaken ed.
controleer de stationairs schroef
12 jaar
Pendelen ze niet bij stationair en ook niet bij bijv. 3000 rpm?
klinkt mij meer als een LMM (luchtmassameter) die defect is. Koppel deze eens los, laat even stationair draaien en kijk eens of hij dan nog pendelt ? Ook eventueel de adaptiewaarde wissen.
Kan even duren voor die lekker loopt ivm de waarde die wegvalt voor DME (n-waarde wordt dan door de DME gebruikt ivm wegvallen LMM waarde)
12 jaar
Adaptie regelt zichzelf in. Olie in lambdasensors is sowieso fout. Nieuwe sensors erin , dat moet toch na 100k draaiuren ;-) Daarna verder zoeken. Step by step. Vergeet ook niet de leeftijd van de auto. Er kunnen allerlei kleine slijtages meespelen die zorgen voor een onrustig stationair toerental. Komt veel voor bij de M52 motor.
Prima motor die makkelijk 300k kan draaien zonder revisie. Is de originele vragensteller nog stand-by?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar