Goedemorgen,
Wij hebben hier een Bmw E46 318 uit 2004 die 98dkm gelopen heeft, met het volgende probleem:
wanneer de auto met koude motor gestart wordt, slaat hij af tussen de 50 en 55 graden op de uitlees apparatuur, net voorbij het blauw op de temperatuur meter op het dashboard. je kunt hem dan direct weer starten en dan blijft hij goed zolang de motor warm blijft. Als de motor afslaat is het ook net alsof hij geen compressie meer heeft, dit merk je soms ook nog als je hem meteen weer start. De motor slaat ook echt af op alle 4 de cilinders (alsof je het contact uit zet) De krukas positie sensor is al vervangen, en de 2 nokkenas sensoren ook. Als je hem uitleest krijg je geen fouten. Vorig jaar zijn we er al mee naar de dealer geweest in Nederland, en nu heeft ie een week bij de Bmw dealer (Beliën) gestaan in Neerpelt (België). Ook hun kunnen het niet vinden (maar wel een paar honderd euro kwijt).
Het vreemde is ook nog dat wanneer je de vuldop van de motor losdraait, dit behoorlijk invloed heeft op het lopen van de motor.
Wij zijn ten einde raad, maar wie weet kan iemand van jullie ons helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt erop dat de hydrolische klepstoters opgepompd worden,wellicht helpt een motorspoeling en verse motorolie.
Het is normaal bij Bmw dat de motor reageerd als de oliedop of peilstok bij draaiende motor verwijderd wordt.
Waarom zijn de krukas en nokkenassesoren vervangen? waren er foutcodes en welke?
De sensoren zijn vervangen omdat ze bij de dealer dachten dat het probleem daarmee opgelost was.
de motor hebben we inderdaad ook al een keer gespoelt met zo'n forté middeltje, en we hebben het filtertje van de nokkenasverstelling schoon gemaakt. Verder komt deze auto al jaren ieder jaar bij ons voor onderhoud, dus we weten de historie van het onderhoud.
Er waren geen foutcodes. We hebben inmiddels ook de stelmotor vervangen die op de inlaatnokkenas verstelling zit. En het gasklephuis gereinigd.
Vanmorgen nogmaals getest, maar het probleem is niet verholpen!
gekeken naar carter ventilatie?, Timing, Ketting, Vanos, Valvetronic Computer gereset?
11 jaar
De timing is 100%, hier hebben wij zelf, en de dealer naar gekeken. Carterventilatie is ook helemaal nagelopen omdat we het raar vonden dat het losdraaien van de olie vul dop zo veel invloed heeft op het stationair lopen van de motor.
Ook hebben we de olie druk gemeten, de brandstofdruk gemeten, de nokkenassen nogmaals bekeken, al het mogelijke gereset, bij de dealer opnieuw in laten leren, software update gehad... niks helpt
Gaat die mooi uit of sputterd ie uit?.. check katalysator, bobine.
10 jaar
Oliedruk gemeten?
vegito:
de motor slaat af alsof je het contact uit zet (zoals ik hierboven heb geschreven), dus hij slaat 'mooi' af. en hij heeft 4 bobines, dus daar zal het niet aan liggen.
Jeff:
ja de olie druk is gemeten met origineel gereedschap, geleend bij de BMW dealer. De druk blijft, warm en koud, perfect in de fabriekswaarden.
Momenteel rijdt hij nogsteeds rond met dit probleem, en is er nu mee in spanje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar