close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW e46 328i stotteren vervolgens noodloop

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: m52

Hallo,

Ik heb een bmw e46 328i en heb al een maand grote problemen met de auto.
Zodra de motor warm is en je vraagt vermogen dan gaat de auto in noodloop rijden. De auto begint vervolgens te stotteren en ik kom nauwelijks meer vooruit.

Heb al alle slangen gecontrolleerd op lekkages en zo nodig vervangen, inlaattemperatuursensor vervangen en de ECU vervangen. De ecu is vervangen omdat er waarschijnlijk kortsluiting heeft opgetreden toen de accu eruit werd gehaald en de + en - tegen elkaar zijn gekomen. Het was toen ineens onmogelijk de auto uit te lezen (interne chipfout). Na het vervangen van de ecu is het 5 km goed gegaan maar nu beginnen de problemen opnieuw.

Zou het kunnen dat de gasklep opnieuw ingeleerd moet worden aangezien deze ervanaf is geweest? De auto springt namelijk ook wel eens in noodloop als ik op een constante snelheid rij op +/- 2000 toeren.

Groeten Berry

Geplaatst door

xtremecoupe (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt als uitval van een cylinder. Kan een defecte bobine/bougie zijn, maar mogelijk schakelt de ecu een injector uit als gevolg van een storing om de dure katalysator te beschermen.
Begin eens met de foutcodes te (laten) uitlezen. Daarna sensor-signalen goed controleren (Maf, lambda-sensors).
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator(en).

oldford 0
badge

14 jaar

wat is de km stand.?
klinkt op een Gasklep probleem.reageert die op gaspedaal?
als de cilinders goed meewerken chek de carterontluchting dan zit het niet in de bobines.
Gaskleppotionmeter gaan wel vaker stuk bij deze autos.,deze zal dan in storing moeten staan..dat zit in de gasklephuis.
probeer de gasklep schoontemaken en dan proberen of het probleem weg is gasklep klemt door vuil.
normaal gesproken hoef je de gasklep niet in te leren als je hem eraf en eropzet.alleen bij nieuwe gasklep moet je hem inleren.

CIVICCOUPE66 0
badge

14 jaar

De kmstand is +/- 160.000km.
Het gekke is dat de auto de eerst 5 minuten nadat ik hem gestart heb perfect rijdt. Het is niet zo dat dit probleem meteen optreedt als ik weg rijd.
De auto reageert normaal op het gaspedaal zo lang de auto niet in noodloop rijdt.

Gasklep is inmiddels schoon gemaakt. Het rare is dat de problemen naar voren zijn gekomen sinds ik een ander inlaatsprutistuk had gemonteerd. Op dit moment zit alles weer gewoon zo als origineel. Wat ik me misschien kan indenken is dat er misschien ergens een kabelbreuk zit of iets dergelijks. Ik heb onlangs alle slangen, carterventilatieklep en enkele sensoren vervangen.
Zo'n gaskleppotentiometer zal ik wel niet los kunnen krijgen of wel? Of moet ik dan een nieuwe gasklep aanschaffen?

xtremecoupe 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.