vandaag gezien dat er een vette plek was op de bodemplaat (kant passagier) en na een beetje zoeken gezien dat deze wss komt va, die dikke zwarte(rubberen?) darm die er een 20tal cam boven hangt.Deze darm is een aantal keer gewikkeld met een dikke ijzeren draad..
Waarop zou dit kunnen wijzen?Of mensen die dit al es voorgehad hebn?
Tnx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
kun je niet eens een fototje plaatsen. Dan is het wellicht wat duidelijker.
Gr. Ralf
zal ik de volgende dagen es proberen te doen
Het is een dikke leiding,5-6cm diameter die een 3a4tal keer met een draad is omwikkeld
Is thv van de servostuurleiding...
Grtzzzzzz
14 jaar
denk dat je de turboslang bedoeld...van turbo naar intercooler...even kijken of ie niet gescheurd is en/of pakking ring aan de uiteinde bij de intercooler niet gebroken is, een beetje olie is niet erg maar als meer is dan lekt je turbo olie en die gaat dan door die luchtslang > zou ook even turbo controleren en je carterventilatie-filter vervangen..wat heeft de auto gelopen??
14 jaar
auto heeft 135000km gelopen.... Verlies is van die mate,als je eraan komt zijn je vingers in olie en een beetje vettigheid op de bodemplank.
Kan die slang vervangen worden?
14 jaar
Pedro, je kunt alles vervangen. Maar we weten nog steeds niet WAT er lekt. Plaats es eens fototje, dan is het misschien wat duidelijker.
Een slang met ijzerdraad omwikkeld is mij niet duidelijk genoeg.
W
Is idd de slang van de turbo naar de intercooler, deze slang is nooit helemaal droog.
Zit hier dan ijzerdraad omheen??
Ralf
Het is een gewikkelde slang idd, ter versteviging van de slang zodat de kans op barsten word verminderd.
Het is idd de slang van de turbo naar intercooler zoals hierboven omschreven.heb nog geen tijd gevonden om fotoke te nemen sorry...
Arnold,wat bedoel je met nooit helemaal droog?In die mate dat er altijd wel een vettige plek zal zijn eronder?
Grtzzzzzz
14 jaar
Omdat er uit de turbo altijd wat olie meekomt uit de buis, zeker als er al wat km's op staan, de slang zal idd altijd vettig//vochtig zijn van de olie.
Oke,bedankt,ik volg het toch nog op en geef het es door aan de dealer als ik ga voor nieuwe remmen!
Grtzzzzzz
14 jaar
zie hieronder een fotoke
14 jaar
[img]http://i40.tinypic.com/16l9vsy.jpg[/img]
14 jaar
[img]http://i39.tinypic.com/2z3o2oh.jpg[/img]
14 jaar
Ik vind hem wel niet echt nat, of heb je hem schoon geveegd ? Mocht hij tussen of aan de slang lekken, vernieuw deze dan maar..
Gr Stefan
14 jaar
een 2tal weken geleden ist ie es schoongeveegd.Wat bedoel je met tussen of aan de slang lekken?Het is best te zien op de eerste foto,links onder,die dikke slang,deze staat nat,allez vettig
14 jaar
had hij vanaf de turbo gelekt of alleen bij de aansluiting van de intercooler > van daaruit de slang vettig geworden?
dan moet je hem daar loshalen en kijken of de o-ring er nog goed uit ziet aan de binnenkant van de slang (groene)
14 jaar
op de foto die je een pijl en vanaf daar komt er olie uit denk ik?de achterkant van die dikke flexibel staat alleszins nat.Zou volgens u dus allen de dichting zijn?
[img]http://i47.tinypic.com/2rzco7p.jpg[/img]
14 jaar
als die daar lekt dan zal er een ander op moeten...wordt als 1 complete slang verkocht dus niet alleen het rubbergedeelte
volgens mij is er wel een verbeterde uitvoering uitgekomen bij bmw,
14 jaar
een vnieuwe rubberen slang dan?Vanaf de spanring?
Grtzzzzzz
14 jaar
nee een complete...van turbo naar intercooler,
dus die rubbere en metale-gedeelte is in 1 stuk
(dat weten ze bij de dealer ook wel)
14 jaar
[quote=Driver21]nee een complete...van turbo naar intercooler,
dus die rubbere en metale-gedeelte is in 1 stuk
(dat weten ze bij de dealer ook wel)[/quote]
ow,toppie,en wat mag de prijs daarvan wel wezen???
14 jaar
Wat ook een optie is, om er een universele slang tussen te zetten van bv QSP of SAMCO..
FF googlen op QSP, klik op de site, kijk naar de lengte van deze pijp verbinder, meet die van jou even op ( van de auto uiteraard :) ) en kijk of dit een mogelijkheid is.
Dan ben je met een 15 euro klaar, stukkkkken goedkoper dat dit stukje slang + pijp bij de dealer in elk geval.
14 jaar
[quote=stefan84]Wat ook een optie is, om er een universele slang tussen te zetten van bv QSP of SAMCO..
FF googlen op QSP, klik op de site, kijk naar de lengte van deze pijp verbinder, meet die van jou even op ( van de auto uiteraard :) ) en kijk of dit een mogelijkheid is.
Dan ben je met een 15 euro klaar, stukkkkken goedkoper dat dit stukje slang + pijp bij de dealer in elk geval.[/quote]
:-)lol
Zal de dealer(BMW) dat wel wiln doen vraag ik me dan af?is dit even sterk/stevig als de originele slang?
Grtzzzzz
14 jaar
ja je kunt ook die ring kapot maken en er een slang-klem op schroeven...doe ik welleens maar alleen voor nood, opzich blijft het wel zitten
weet zo niet wat een orginele kost ...kan je beter even dealer vragen
14 jaar
paar maandjes terug bij de dealer een neiuwe dichting erin gedaan,maar de slang blijft nog altijd lekken(thv het pijltje)Is het eigenlijk normaal dat er olie wordt aangezogen uit de turbo?Ivm de carterventilatie,hoe kan of weet men het verschil tss een defecte turbo en defecte carterventilatie?
Tnx,
Pkt
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar