auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 316I: BMW Start en slaat af bij lauwe motor

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N13B16A, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 100

Goedemorgen,

Zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Bas Oldenziel en sinds enige jaren enthousiast BMW rijder. Mijn laatste aankoop is een BMW 316i uit 2014. Deze heeft inmiddels 70.000 km gelopen, waarbij de laatste 2 maanden het volgende probleem is:

Bij een lauwe motor (dus na gebruik ongeveer 2 uur laten staan) start de motor maar slaat na 2 seconden weer af. Vaak heeft opnieuw starten effect en slaat hij direct aan, maar het komt ook wel voor dat ik 2 a 3 keer moet herstarten.
Een enkele keer slaat hij in dit geval ook na 5 meter rijden af. Verder rijdt de auto perfect, alleen als ik heel hard op zijn gas trap, krijg ik wel eens de melding 'beperkt vermogen, beheerst voortrijden'.

Volgende is al gebeurd:
- Injectoren gecontroleerd op spuitbeeld
- Kleppen gereinigd
- Bougies vervangen
- Bobines vervangen
- Brandstofpomp in de tank vervangen

Wie o wie heeft een idee, want ik word er ondertussen gek van.... Ik lees veel over nokkenassensor en vanos ventielen? Computer is uitgelezen bij BMW, maar deze geeft geen fouten...

Geplaatst door

boldenzi (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Inmiddels is ook de hogedrukpomp vervangen. Ook geen verbetering.
Nu de injectoren... Is er niemand die dit probleem herkent?

boldenzi 0

6 jaar

Ik lees niets over , dat hij al eens uitgelezen is , en de live data is bekeken op het moment dat de storing zich voor doet ?

Dat staat onder de vraag, kaleido 1........"Computer is uitgelezen bij BMW, maar deze geeft geen fouten..."

Hans4040 1435
badge vip badge

6 jaar

Dat klopt , maar er is een verschil in simpel uitlezen en verder in het systeem kijken naar de desbetreffende parameters , dat bedoel ik eigenlijk.

Hallo Kaleido1,

Hij is uitgelezen op het moment dat de storing zich voordoet. Hij geeft dan foutcode P0087.
Na ongeveer 10 keer starten sloeg hij toen plots aan.
Inmiddels zijn ook de injectoren vervangen, maar dit heeft 0,0 resultaat.
Het probleem is in de loop van de tijd iets veranderd: hij slaat nu vaak wel in een keer aan, maar slaat na enkele meters rijden af. Starten gaat dan weer erg moeilijk...
Men weet vrijwel zeker dat het niet de nokkenassensoren zijn, omdat deze een melding zouden moeten geven.
Ik ben op het punt dat ik hem verkoop, maar zit dan wel met een enorme afschrijving...

boldenzi 0

6 jaar

Excuses trouwens voor mijn late reactie; ik had verwacht dat ik een mailtje zou ontvangen als er een reactie was geplaatst... Dank je voor jullie reacties

boldenzi 0

6 jaar

Iedereen die ingeschreven is op een topic krijgt automatisch een e-mail als er een nieuw bericht is geplaatst.
Het niet ontvangen/niet zichtbaar zijn van een e-mail kan aan de instellingen van het e-mail programma liggen, bv dat het bericht in de spammap terecht komt.

P0087 is te lage brandstofdruk op de galerij , wat is daar mee gedaan , een te lage brandstofdruk verklaart veel , daar kan hij wel degelijk deze klachten van geven.

De brandstofpomp in de tank, de hogedrukpomp en de injectoren zijn vernieuwd.

boldenzi 0

6 jaar

En hij blijft de code geven ? is de druk ook mechanisch gemeten op het moment van de storing ?

Hij blijft de code geven. Starten lijkt zelfs steeds moeilijker te gaan. Gisteren de auto weer moeten laten staan omdat ik deze een uur na gebruik nogmaals wilde gebruiken. Startte in 1 keer, maar bij het wegrijden slaat hij af.
Of hij mechanisch is gemeten weet ik niet. Ik was erbij toen ze de druk uitlazen met een computer, maar hij heeft ook nog 2 dagen bij de garage gestaan zonder dat ik daar bij was...
Als hij rijdt, rijdt hij trouwens fantastisch...

boldenzi 0

6 jaar

Ben benieuwd wat de druk daadwerkelijk is , de sensor die de druk registreert kan wel defect zijn bv.

Ik zal er eens expliciet naar vragen. Is de hogedruksensor geen onderdeel van de hogedrukpomp? Deze is namelijk in zijn geheel vervangen.

boldenzi 0

6 jaar

Oplossing eindelijk gevonden. Het relais van de brandstofpomp in de tank bleek te zijn ingebrand...

boldenzi 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.