close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: BMW528i E-39 koelprobleem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Hallo

Ik heb mijn 528i nieuw gekocht in 1996 en heb nu 142000km en in die periode ben ik ondertussen wel ongeveer 7-8 keer getakeld voor warm lopen, ik ben de tel kwijt. Vandaag is ie weer getakeld na problemen met de koeling gisteren.
Even mijn verhaal in het kort. De problemen begonnen op 28000km met de koeling en getakeld. Toen is de cilinderkoppakking vervangen, omdat bij BMW geweten was van problemen daarmee en veiligheidshalve ook de thermostaat. Maar daarna heb ik nog meermaals problemen gehad, 2 thermostaten, 2 radiators, 1 electrische ventilator, 1 viscokoppeling, 1waterpomp zijn er ondertussen al gesneuveld. Ook éénmaal terug getakeld door een slechte ontluchting. Gisteren dus weer, de temperatuurmeter bleef wel in het midden nu, maar hevig schokken en heel slechte trekkracht. Toen ik thuis gesukkeld was, heb ik gezien dat de electrische ventilator niet meer draait. Met de airco aan moet die constant blijven werken. Hier zit volgens mij een zwak punt van deze auto, de electrische ventilator gaat stuk en je weet het niet. Volgens mij begint dan de motor dikwijler op hogere temperatuur te draaien(warm weer, file), vooral bij airco aan, waarbij het hele koelsysteem systematisch begint stuk te gaan (denk ik).
Graag wat reactie, misschien is er iemand die ondertussen echt weet wat hier aan de hand is. Ik denk dat het bij deze auto zeer verstandig is om regelmatig te kijken of de electrische ventilator niet stuk is en de airco niet altijd aan te zetten om de ventilator wat te sparen. Dat heb ik na al het getakel toch bijgeleerd. Maar het zou mooi zijn moest iemand echt weten wat er precies scheelt, dan zou ik na meer dan 12jaar weer vertrouwen krijgen in deze toch zeer aangename wagen. Tot nog toe zijn de diagnoses steeds zeer wazig geweest. Via via heb ik al meer gehoord van dit probleem bij dit type wagen. Dan begrijp ik niet goed dat de constructeur niet een sluitende diagnose kan geven met de juiste remedie. Ik zou nog een paar "goede" jaartjes willen doen met deze auto.

Paul

Geplaatst door

Paul Vancluysen (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem is verholpen, het was de krukassensor. Gelukkig niet de koeling, ik had me vergist met de idee dat de electrische ventilator constant zou moeten draaien met airco aan. Ik dacht dat het vroeger zo wel was, ik begrijp het niet goed. Misschien was toen de viscokoppeling wel kapot.

Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.