Hallo,
Ik heb de volgende vraag/vragen een poosje terug heb ik een hobby auto gekocht om wat op te knappen. een Heuse 325i met het bekende M20 motorblok. Jammer genoeg staat die nog even op duits kenteken en kan ik er dus niet echt goed proef mee rijden.
Wel zijn me de volgende dingen opgevallen.
-Als ik de auto ronde de 3000 toeren laat maken in z'n vrij. dan hoor ik onder de auto een raar geboenk wat ik niet kan plaatsen, het zijn een soort doffe ploffen. Gevoelsmatig zou je zeggen dat het wat doffe knallen uit de uitlaat zijn. Maar dat lijkt me vreemd het is een std uitlaat en ook net splinternieuw gemonteerd.. Iets in het blok wat dit gekke geluid maakt ??
bij een lager toerental is het niet aanwezig, hoger dan 3000/3500 is het geloof ik ook minder of helemaal weg.
-Ook is er bij het diffrentiel achter wat olie lekkage op de plaats waar de cardanas binnen komt, zit hier simpelweg een keering? of is de kans groot dat de het gehele diffrentiel eraf gehaald mag worden?
-Ook tikken de kleppen behoorlijk hard, ik heb me laten vertellen dat dit voor de M20 motoren geen probleem is schijnt juist eerder goed te zijn. Aangezien de Kleppen bij een m20 motor absoluut niet te strak mag staan, zou die dat wel staan dan zou die niet tikken, en was het ook niet goed.. Heb ik me laten vertellen door iemand die al langer in z'n leven bmw 6 cylinder ree (m20)
Ik hoop dat jullie mij als hobbyist wat verder kunnen helpen,
bedankt alvast !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand die het weet hier ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar