het luid als volg motor zowel koud als warm,je kom aan bij het stoplicht en remt af bijna bij stilstaan zakt het toerental naar 400 toeren en daarna regelt het ecu weer bij.het voertuig uitgelezen gaf aan dat de lambda buiten zijn bereik was...
dus viergasmeeting uitgevoerd en kwam tot ondekking dat de lambda bij 900 toeren dus stationair 0.68+o2 0.40 %vol+ hc 875 ppm/vol+co2 7.7% vol. tijdens 3000 toeren is alles correkt.alleen stationair?????????
ik wat meeting verricht; injectie tijd 7.2 terwijl hij in de buurt van +/- 2 moet hebben te rijk dus, in de lambda signaal zie ook dat scoop meeting 0.8 max blijft stationair, alle vacuum slangen verv,carterventilatie klep verv+slangen.
stationair regelklep gemeten met voorbeeld signaal en deze werkt goed.nokkenas sensor signaal gemeten ook volgens voorbeeld signaal goed.
is er misschien iemand die deze probleem herkent.
het is een BMW E46 MODEL 318 MET ECU BOSCH BMS 46 194E1
Laatst bewerkt door shiva (Vandaag 17:15:42)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luchtmassameter zou ik eens goed doormeten . En anders er zit een klepje van de carterventilatie op het inlaatspruitstuk , is een zwart klein stuk plastic . Deze gaat vaker stuk .. Je zou het kunnen merken als de oliedop eraf is gedraaid . mvg jordy
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar