Hallo,
Laatst reed ik naar mijn werk toen ik plotseling bij een ingetrapte koppeling een gigantisch kabaal hoorde.. de motor liep voor mijn gevoel wel meer dan 6000 toeren terwijl ik geen gas gaf en de koppeling in had. Ik heb mijn auto meteen in de remmen geslagen en aan de kant uitgezet. Toen ik m meteen weer starte ging hij meteen weer vol in de toeren lopen! ik deed hem dan ook meteen maar weer uit.. na een derde poging liep hij weer normaal net alsof hij het nog nooit had vertoond. tsja... wat kan dit zijn..
Hij heeft nog nooit olie gelekt.
het olie peil staat op driekwart ( heel mooi dacht ik zo)
loopt nooit heel warm.. altijd voorbij de helft
rijd en schakeld verder echt perfect!
had altijd wel een bijgeluidje (waarvan ik denk dat het een schroefje van het hitteschild is) niet belangerijk denk ik.
is onder de kap helemaal droog.. het gedeelte van de computer ziet er droog uit..
wie kan mij helpen om te zeggen wat dit misschien kan zijn.. en of ik er nog ik kan rijden?
Er zijn mensen die zeggen dat er olie naar de verbrandigsgedeelte lekt waardoor hij op de olie gaat lopen.. dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de motor wel uit wou..
Ook is er gezegt dat het iets met de koppeling of drukgroep te maken kan hebben.. of gewoon een computerstoring.. ?????
B.v.d voor uw reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
> Er zijn mensen die zeggen dat er olie naar de verbrandigsgedeelte lekt waardoor hij op de olie gaat lopen.. dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de motor wel uit wou..
- Dit verhaal geld alleen voor diesels
> Ook is er gezegt dat het iets met de koppeling of drukgroep te maken kan hebben..
- onmogenlijk, daarvan gaat ie niet ineens in toeren
> of gewoon een computerstoring.. ?????
- dat denk ik wel
- laat m eens uitlezen
Willem
ok..
Dan nog de volgende twee mogelijkheden:
het gasklephuis?
of gewoon een gaskabel die blijft hangen..? maar daar loopt ie volgends mij niet van omhoog in toeren.. net als bij het gasklephuis..
Een computerstoring is dan het meest voor de handliggende.. dat vond ik zelf ook.
Is dat dan te verhelpen? althans in de meeste gevallen?
en kan ik er dan eerst nog wel gewoon in rijden?
Bedankt voor de reactie!
16 jaar
Ik zou hem inderdaad ook gewoon uit laten lezen bij de dealer of een bovag garage.
Het zou kunnen zijn dat de stappemotor kapot is. Die zorgt voor de acceleratie en het stationair draaien.
SUCCES
16 jaar
Heeft hij cruise-control?
Wel eens gehad dat het staal-draadje of kettinkje ergens achter was vastgeslagen.
Vraag maar eens na bij Marco Bakker, zijn telefoon nr. heb ik niet.
sipke
controleer je gaskabel eens/mechanisme gasklephuis,hier zit jou probleem..aan de computer zal het echt niet liggen,ook niet aan een koppeling of drukgroep ( vreemd dat mensen hier op komen maargoed.. ) je gasklep word bediend door een kabel en is niet electronisch,dus aan een 'computerstoring' kan het niet liggen..
als je stappenmotor het begeven heeft,kan hij nooit vol gas gaan lopen!! wel problemen gaan geven met het niet goed stationair lopen e.d.
Gr Stefan
16 jaar
Denk toch stappenmotor vuil of stuk.
Maar het zal wel opgelost zijn inmiddels want Sipke heeft al bijna een maand niet meer gereageerd.
gr, Steef.
steef
wat zou er volgens jou dan moeten gebeuren met die stappenmotor ?
hij kan toch nooit vanzelf volgas gaan lopen als hij kapot is ?
Gr Stefan
16 jaar
hoi stefan,
als hij open blijft staan door vervuiling loopt het toerental behoorlijk op hoor.
gr. steef.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar