heb bmw m3 e36 van 1993 wil hier de kleine checkcotrol vervangen door een grote bc heb alles al thuis ook de tweeode witte stekker en de bediening aan het stuur heeft er iemand ervaring met het ombouwen of een aansluitschema voor de draden van de witte stekker of is er een nederlandse beschrijving voor de ombouw, of een site waar de info opstaat. alle info is welkom.b.v.d hennie m3
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zie mail hennie
bedankt stefan ,super
18 jaar
Hoi Hennie,
Op deze site vind je ook info: http://www.pelicanparts.com/BMW/techarti...
Ik heb een tijdje geleden ook mijn check control vervangen door de complete boardcomputer. Ik had zelfs geen tweede kabeltje, maar die heb ik zelf gemaakt. Dus jij hoeft ém er denk ik alleen maar in te prikken en werken.
Wel even de accupool een paar minuten los houden en dan weer terug zetten, anders doet íe het waarschijnlijk nog niet (was bij mij het geval, uren lopen zoeken naar een fout die er niet was ;-) )
suc6!
18 jaar
@ gijs
accupool was niet nodig..normaal als hij van stroom word voorzien moet hij werken..heb zelf ook die 'witte' stekker gemaakt met een kabel ( lange platte ) die ook in je harde schijf zit!:D
Stefan
18 jaar
Haha, dus ik ben niet de enige creatieveling, ik had namelijk ook een flat cable voor een HD in 2en gezaagt en die gebruikt :-D
Maar het werkt dus begrijp ik?
18 jaar
Gijs
Het werkt Super!Haha..
je moet alleen een beetje voorzichtig te werk gaan omdat het maar van die dunne kabeltjes zijn!en de kosten? ¤ 3,50,daar kun je hem niet zelf voor maken!
Stefan
18 jaar
Nee inderdaad, hier werkt het al een half jaar probleemloos.
Hier nog een leuk artikeltje, over verborgen functies van de boordcomputer. Het is heel simpel en werkt echt.
I dont know what series bimmer you have so im going to go ahead and show you the programming and coding functions for the newer E36 OBC's.
USE AT YOUR OWN RISK!!
To determine if your OBC is eligible .. press 1000 and 10 together.
you should see TEST NO . -- or something like that.
Now, some of the functions are locked out -- I do NOT recommend messing with them and you do so at your own risk -- that said ...
To unlock all functions .. press 1000 and 10 and at the TEST prompt enter 19 using the keys .. press SET/RES .. you should see LOCK:ON or something similar ... press the DATE key .. (today you'd see 01.24) and add the two numbers (day and month) together (today 24)
Now enter the number you just calculated and press SET/RES. TADA .. you have unlocked the secret functions ...
To lock them back up .. press 1000 and 10 then enter 19, SET/RES now press SET/RES again .. it should show .. LOCK:ON again
In general when I show a test enter it by pressing 1000 and 10 together then enter the number of the test with the numeric keys and press SET/RES to actually execute the test ...
Test numbers for E36 OBC
Test no. Description
1 Display Test .. all LCDs and LEDs activate
2 Current Consumption in l/100km
3 Current Consumption in l/hour
4 Average Consumption (used to calc. Range)
5 Current Range
6 Not used ..
7 Average Fuel in Tank (l)
8 Current Speed (km/h)
9 System Voltage at terminal R
10 Country/Language
11 Units/ AM.PM
12 Average Speed (km/h) for calc. ETA
13 ETA
14 Date of software/mask of OBC
15 Production Diagnosis (??)
16 Production Diagnosis (??)
17 Display Vehicle Specific Data
18 Alarm Changeover (continuous v. intermittent)
19 LOCK/UNLOCK all functions
20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption (SEE BELOW!)
21 Reset all defect codes, date and time ... activate by pressing SET/RES
Note on test #20:
The factor is used to correct the OBC Avg Fuel Consumption figure to reality. If your OBC is off a bit: fill UP totally, run tank down and refill; then calculate your Actual MPG. Now enter test 20 to get the old Correction Factor.
NEW CF= OLD CF *(OBC MPG/Actual MPG)
Enter the NEW CF using the numeric keys and hit SET/RES to store. PLEASE record your OLD CF so that IF you screw up you can always go back to what it was.
18 jaar
Gijs..
er bestaat ook zoiets van : corrigeren van de OBC..
weet jij hier iets van ?
heb zelf n.l. ook een analoge + digitale Voltmeter erin maar die gevin +/- 13.5 V aan terwijl je op de OBC 14.2 ziet ?ik heb gehoord dat dit bij te regelen is maar weet alleen niet hoe..hetzelfde geld voor de digitale snelheid,deze wijkt ook ietsje af,bij snelheden tot en met 100km/h wijkt deze ong. 5 km af en rij je al 160km/h dan wijkt deze er net geen 10 af..
zou fijn zijn als ik eens wist hoe deze 'bij te regelen' was..
alvast bedankt..
18 jaar
Hoi Stefan,
Bij mij is de snelheidsmeter van de OBC ook niet helemaal evenredig met de gewone snelheidsmeter en GPS. Zitten een paar rare kronkels in ;-) Tot 100km/h ongeveer klopt 'ie behoorlijk goed met de GPS en bij 120 geeft íe iets te weinig aan. Bij +/- 150 weer iets teveel. Maar da's 3-4km maximaal.
Bij mij klopt de voltmeter wel precies. 13.5V is trouwens erg laag (bij draaiende motor) weet je zeker dat die wel kloppen?
Waar heb je de voltmeters op aangesloten? Direct op de accu of ergens op een kabelboom in de auto?
En ik heb me laten vertellen dat de OBC te programmeren is door de dealer na overhandiging van een riant bedrag, maar het fijne weet ik er niet van.
Doet bij jou je check control het trouwens? Bij mij geeft íe netjes aan als er iets fout is (lampje stuk ofzo) maar Check - OK zegt íe niet meer bij het starten en reageert niet op het knopje Check.
18 jaar
hallo gijs..
maar werken bij jou ook alle pixels ?die doen het bij mij wel en alles is goed zichtbaar...de check-control werkt ook prima!ow ja,de geschwindigheid werkt volgens mij niet goed!als ik erop duw geeft hij aan bv :22.5..jammer van dit!maar voor de rest heb ik geen problemen..
de voltmeters heb ik aangesloten op de + van de sigaretten aansteker...heb ook al met een meter gemeten op de accu en dit is precies hetzelfde!
ik moet wel zeggen dat de volt meter ( wat ik zelf gemonteerd heb ) bij koude motor,bv het 's morgens wel even iets over de 14v gaat,maar ook maar even..ik heb de auto nu 3,5 jaar en heeft altijd met 13,5 bijgeladen,soms ook iets minder..het enigste wat ik vervangen heb is in de tussentijd de spanningsregelaar omdat die versleten was..
is dat check knopje bij jou niet stuk ?het schakelaartje binnenin ?
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar