BMW 5-Serie: brandstof probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tds e39

Hallo ik heb mijn auto uitlaten lezen kreeg code dtc5 brandstofafleveringregelklep storing mijn vraag is waar zit dat ding! En injector lift sensor is stuk staat dat in verband met elkaar? Bart

bart j 0076

Geplaatst door bart j 0076 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

BMW_Rotterdam (0) PRO, 13 jaar geleden

wat voor problemen heb je met de brandstof eigenlijk? het lijkt me op een defect in de uit en inlaatspruitstuk. heb je je brandstofpomp laten na kijken?

M.v.g

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

Het brandstofprobleem begint als de motor warm word en met overschakelen inhoud voor mijn gevoel krijgt hij dan geen brandstof. En met de brandstofpomp bedoel je de pomp bij de motor of de pomp achterin? Uitlees apperaat geeft storing in brandstofafleveringregelklep geen idee waar of wat dat is .code dtc1 . Misschien ook nog dat de ketting gerekt is en dat de pomp van tijd is? Gr bart

BMW_Rotterdam (0) PRO, 13 jaar geleden

hoe weet je dat het met de brandstof toevoer te maken hebt dan? komen er geen andere codes eruit. ik heb het over de brandstofpomp dat onder je achterste stoelen zit. als je de contact draait dan moet hij in werking komen, moet je even naar kijken.

merk je dan echt vermogens verlies bij het optrekken? en houdt hij soms in en soms ook normaal rijden?

Gr duran

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

Ik denk dat het te maken heeft met brandstof verlies omdat met overschakelen hij er even mee stopt. Gaat puur om t overschakelen , en met volgas heeft hij geen vermogen verlies! Als ik in hoge versnelling rijd op 2000 a2500 toeren heeft hij ook weleens dat ie voor mijn gevoel geen brandstof krijgt en dan doet t gaspendaal ook even niks en dan moet ik even spelen met koppeling en gas en dan krijg ik weer vermogen. Gr bart

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Regelklep zit volgens mij in de hoge druk pomp aan de motor. Onder de auto hoef je niet te kijken, als die het niet doet loopt de motor gewoon niet, je zou brandstof druk kunnen meten voor op de motor om te kijken of ie nog wel voldoende druk levert, draaien doet ie wel maar hij moet ook voldoende druk leveren (4 Bar) je zou de pomp in de tank kunnen bekijken, das een lage druk pomp (0.5 Bar) en als die kapot is krijg je wel te weinig brandstof.

gr Martin

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

En kan ik dat meten met een delphi uitleesapperaat of gewoon bij de bmw dealer! Hij loopt loopt nu ook steeds meer onregelmatiger stationair .en als je het opvoerpomje test moet er een flinke. straal diesel uitkomen zeker? Gr bart

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de electrisch pomp gewoon werkt moet je de druk controleren, als de druk van een oude pomp bv een 0.5 bar te laag is dan kan ie moeilijk gaan lopen maar komt er nog steeds een hoop brandstof uit als je de slang los hebt. Uitlezen kan wel maar je moet gaan meten, volgens mij heb je een los draadje met een 2 polige stekker aan de achterkant van de pomp zitten en dat is volgens mij de brandstof regeling. die zou je kunnen meten.

gr Martin

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

oke en dan praten we over de pomp onder de achterbank aan de bijrijderskant,en die moet 12 volt geven zoniet is die dus stuk, gr bart.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat ik al eerder zei, die pomp is niet stuk anders zou de motor niet lopen, hij kan hooguit te weinig druk leveren en dat kun je alleen maar meten door de druk zelf te meten. De foutcode heeft hier niets mee te maken, dat zul je dus apart moeten meten.

gr Martin

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

oke bedankt ,ga ik morgen ff meten hoeveel druk hij geeft. vind t alleen vreemd dat hij t met koude motor niet heeft zodra hij uit t blauwe vakje komt beginnen de probemen kan t ook liggen aan de lekke injector met dat draadje? gr bart

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

Probleem zit in de regelklep op de hogedrukpomp!

bart j 0076 (0), 13 jaar geleden

hallo,regelklep in hogedrukpomp is defect zit bovenop de pomp is dat zelf te maken in de garage of toch naar bmw brengen? gr bart

BMW_Rotterdam (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo Bart.

ik zou maar langs een bmw specialist gaan als ik jou was, niet laten sleutelen bij garages.
M.v.g

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.