Auto stond in noodloop en lekt ergens diesel boven bij cil kop in de buurt van of bij de rail.
Storingen:
4242 glowplug cil 4
4A93 CAN message monitoring ASC3
4560 rail pressure plausibility delivery controlled
4570 rail pressure plausibility delivery controlled
Alle storingen laten zich wissen behalve de 4A93, motor loopt dan wel weer normaal.
Wat ook opvalt is veel rook (zwart) bij flink doortrekken.
Waar kan de 4A93 vandaan komen en wat kan de brandstoflekkage en roken veroorzaken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=hodejong]Auto stond in noodloop en lekt ergens diesel boven bij cil kop in de buurt van of bij de rail.
Storingen:
4242 glowplug cil 4
4A93 CAN message monitoring ASC3
4560 rail pressure plausibility delivery controlled
4570 rail pressure plausibility delivery controlled
Alle storingen laten zich wissen behalve de 4A93, motor loopt dan wel weer normaal.
Wat ook opvalt is veel rook (zwart) bij flink doortrekken.
Waar kan de 4A93 vandaan komen en wat kan de brandstoflekkage en roken veroorzaken.[/quote]
Al is gaan kijken naar de raildruksensor of de drukregelklep? deze durven soms wwel eens te lekken en kapot te gaan.
De zwarte rook kan wel een paar oorzaken hebben. Verstuiver die te lang blijft inspuiten (hier kan je de retour van meten en vergelijken), roetfilter toe, egr die blijf hangen, zelfs chiptuning kan hier een oorzaak van zijn...
Mvg, wesley
De lekkage is moeilijk op te sporen, ik verdenk wel de raildruksensor.
De gloeispiralen worden vervangen dus het inlaatspruitstuk gaat eraf, wellicht is dan beter de lekage te vinden.
Waar ik de meeste zorgen over heb is de 4A93 fout, iemand een idee wat dat is ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar