close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Brandstofmeter

Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 xd 2006

Beste fanaten,

Brandstofmeter geeft op een gegeven moment aan dat er nog een kwart tank over is, terwijl de tank leeg is. Auto uitgelezen met icom, gaf aan dat er iets was met de linker en rechter fuelsensor, maar dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat ik de stekkers eraf heb gehad, na deze gewist te hebben kwam de storing niet meer terug, heb ook de rechter vlotter eruit gehad en toen ik de vlotter helemaal naar beneden schoof week de meter uit naar rechts, maar gek genoeg bleef hij ongeveer op driekwart van de meter hangen en ging niet verder, dit gebeurde overigens ook de andere kan op en bleef een kwart voor het leeg zijn ook hangen en ging niet verder. Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik niet weet of dit te maken heeft met het feit dat deze auto voorzien is van twee vlotters? Heb met icom ook een test gedaan met het instrumentenpaneel om te kijken of de brandstofmeter uberhaupt in staat was om helemaal naar links en rechts te kunnen uitwijken, maar dat deed deze netjes. Auto geeft verder geen enkele storing na het uitlezen hiervan. Heeft iemand hier al mee te dealen gehad?! Hoor graag van jullie! Alvast bedank!!!

Mvg,



Simon

Geplaatst door

selectro carsolotions (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij gaat de wijzer van de meter pas volledig omhoog of volledig omlaag als beide vlotters in de hoogste of laagste stand staan, als er één van de twee vlotters een afwijking heeft zal het problem zich al voordoen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Dat is inderdaad mogelijk en had ik ook al wel verwacht! Contact gehad met de dealer en die denken dat het toch in de vlotter zit? Maar heb zo mijn twijfels.


mvg

het lijkt me inderdaad een probleem in de vlotters, zeker als de meter verder wel goed reageert als je deze apart aanstuurt.
Buiten een mogelijk bedradingsprobleem of een te grote overgangsweerstand in stekkers kan het eigenlijk niet veel anders zijn.

Bekabeling aan vlotters zelf durft als te breken.

RSTUNING 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.