close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: brandstofpomp blijftdraaien en probleem met centrale vergrendeli

Bouwjaar: 1991, Motorcode: 325 i

Mijn 325 i stinkt af en toe naar benzine lucht.Kan geen lekkages ontdekken.
Nu kwam ik er achter dat de brandstofpomp continu draaid.Als ik het contact aanzet begint hij te draaien en stopt niet.
Normaal moet hij toch maar even draaien tot dat het systeem op druk is en dan stoppen of werkt dat bij deze types anders.
wie kan me dit vertellen.

Dan heb ik ook nog problemen met de centrale vergrendeling.
Als ik de auto afsluit gaat hij meteen daarna weer vanzelf open.
Als ik hem dan nogmaals afsluit blijft hij dicht.
Dit doet hij altijd,moet dus altijd 2x sluiten.

weet iemand een oplossing voor mijn problemen.

mvg,

Ivo

Geplaatst door

ivo menten (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ivo

Controleer het brandstofpomp relai eens,wellicht blijft deze plakken o.i.d. maar ook al zou de pomp constant blijven lopen als hij op contact staat,dan zou je nog geen benzine geur mogen ruiken..

Over de CV,dan mag ik je een hand geven,de mijne doet precies hetzelfde!!Heb hier toen eens een topic over geopent,bij mij is het gekomen nadat de auto al van December '08 stil staat na werkzaanheden.Eerst nooit problemen gehad..Maarja begin maar weer te zoeken,ik heb toen eerst het alarm afgekoppelt om te kijken of dat misschien het probleem veroorzaakte,want met de AB deed hij hetzelfde als sluiten met de sleutel!dit leverde niks op,heb toen alle contacten in de deur,koffer en onder de motorkap gecontroleerd,schoon gemaakt en ingespoten,dat hielp ook niks!erna aan de bestuurderskant het deurpaneel eraf gehaald en de microschakelaars doorgemeten in de deur/slot,ook deze werken nog,andere cv motor geprobeert in deze deur,en nog geen resultaat!erna de bijrijderskant het deurpaneel eraf gehaald en hetzelfde gecontroleerd,alles lijkt goed te zijn,toch had ik toen om de e.o.a. reden het complete deurslot met motor erop eraf gehaald,alles zag er als nieuw uit maar toen ik hem toch in mijn handen had,heb ik hem gelijk even in gespoten met contactspray...Toen de boel gedemonteerd en wat schetse mijn verbazing ?? jippie alles werkte weer na behoren :) tot de vorige week ( auto staat nog steeds stil en kan nog niet mee gereden worden ) weer precies hetzelfde probleem!

Nu denk ik zelf dat er in de ZKE een relai ofzo blijft plakken,iets anders kan ik mezelf niet meer bedenken,heb ook alle kabels nog gecontroleerd en gemeten op breuk en ook niks gevonden!

Wat ik ook gemerkt heb is dat als hij weer open gaat na het afsluiten,en je aan de bestuurderskant vaak achter elkaar het slot en open dicht maakt,de CV de weg kwijt is,af en toe wijgert dan de cv en als je aan de sleutel draait gebeurt er helemaal niks,ja de deur waar de sleutel in zit gaat dan alleen open of dicht.

Bij BMW Prof heb ik het topic geopent en heb daar ook een foto geplaats van de motor/slot in de deur.

Wellicht heb jij wat meer geluk ermee.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

De benzine reuk heb ik gevonden . Zat een scheurtje in de brandstofslag die op de galerij zit achter aan bij het schutbord, kom je vrij slecht aan daarom had ik dat niet gezien ,lekte ook alleen bij koude motor. Deze er nieuw op gezet en de stank is weg.
Het constant lopen van de pomp heb ik ook gevonden.
Het relais is niet meer in werking. schijnbaar bij de vorige eigenaar is de + draad van het relais doorverbonden met de voedingskabel 87 op het relais die naar de pomp gaat.
De vorige eigenaar zal wel een keer stilgevallen zijn en hebben ze het met een zweefzekering ertussen doorgelust.
Daarom gaat de pomp meteen lopen als ik het contact aan zet.
Heb gemeten aan het relais heb op pen 30 spanning en op 85 ook maar krijg geen massa op 86 de groen-bruine draad om het relais aan te sturen.
Waardoor word deze massa aangestuurd, misschien kan me dit iemand vertellen.

Aan de centrale vergrendeling heb ik nog niks gedaan,dit komt later wel als de pomp maar eerst eens normaal functioneert.

gr,

Ivo

ivo menten 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.