auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: start niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8I

Goedemiddag heren,

ik heb het volgende probleem met een 3serie 328I uit '96.
de auto is binnen gekomen met het volgende probleem:
de auto wil niet STARTEN. de start motor wordt dus niet bediend,maar als ik met een draadje een plus op startmotor puls draad zet dan start hij wel maar de motor SLAAT NIET AAN.
volgens de klant is het in een keer gekomen.... ik heb zelf vanaf start contact de draad gevolgd en kom uit op EWS KAST rechtsvoor onder dashboard kast. hier gaat wel het startsignaal ernaar toe als ik de sleutel bedien maar op de uit draad(uit het kastje) komt niets uit, dus dacht dat het EWS kastje kapot was, deze is ondertussen al vernieuwd maar het probleem is er nog steeds. het kastje is door BMW dealer geleverd op code.

weet iemand van jullie wat het kan zijn? alle suggesties zijn van harte welkom

een andere probleem ,ik weet niet of het ermee te maken heeft,maar zal het toch melden: de bedieningspaneel van de climatronic valt uit en doet de blower/kachelmotor het ook niet meer, soms pakt deze wel soms wel niet
ik ben zelf ten einde raad....help!

mvg abccorrect

Geplaatst door

abccorrect (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zekeringen heel ? Zit er een startblokkering op? ZO ja, wordt de MMC vrij gegeven ? Brandt het MIL lampje ook? nee : voedingen en mass's in orde van de injectie computer controleren, wordt de sleutel wel herkent ? Wat zit er achter af allemaal op

ten eerste bedankt voor de snelle reactie,
op deze auto is niets nieuws op gekomen, hij heeft wel een startblokkering maar geeft wel het brandstof vrij etc...alle zekeringen onder motor kap zijn heel, ik zie geen andere zekeringen ergens anders, ik zou graag een electrische schema willen hebben van deze auto en vooral het gedeelte vanaf EWS, de kast dat het start signaal vrij moet geven...! waar krijgt deze het signaal vandaan om op zijn beurt de startmotor te bedienen?
mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

15 jaar

Deze auto heeft denk ik EWS2 en dan moet DME/EWS nog wel uitgelijnt worden(met software)
anders gaat hij niet aanslaan.
Moet wel zeggen dat als je id een originele hebt besteld (gecodeerd) de auto wel zou moeten
rond starten en de brandstofpomp bedienen.
De EWS en DME uitlezen is misschien toch het beste.
Denk zelf dat er met de EWS toch iets niet goed is, start signaal gaat door de EWS heen(word vrijgegeven)
Je moet dus tijdens het starten 2 startspanningen krijgen op die EWS stekker (een in en een uit)


Bovenstaand verhaal is alleen van toepassing op EWS2!
Oude EWS was defect en niet meer uit te lezen?
Oiram

Heb net hetzelfde probleem maar met een 318 tds (E36), starter wordt niet bediend.
Contactslot zelf geeft wel door (klem 50). De auto heeft 2 sleutels één met afstandsbediening en één grijze sleutel, geen van beide reageert.

Stuurdoos van motormanagment DDE geeft 2 fouten:
-(20) voertuigsnelh. contr., contr. paneel
-(45) anti diefstalalarmsysteem, geen individuele serienummers (ISN code) ontvangen

Stuurdoos van EWS is niet uit te lezen (geen communicatie)
Stuurdoos zelf zit onder dashbord en is maar ongeveer 4 cm op 6 cm groot
Hier komen enkel de 2 groene draden toe van leesring rond de sleutel, en er vertrekken er 3.

Zekeringen zijn allemaal goed
Wel brandt het lampje van de batterij niet als je het contact op zet, mogelijk heeft dit geen verband met het niet starten.

Beide auto's hebben hetzelfde probleem en dan hopelijk ook de zelfde oplossing.

Hendrik_ 0
badge

15 jaar

Kan zijn dat de EWS defect is, komt wel vaker voor.
Wel even de voeding/massa contr. natuurlijk.
Op het moment als je de auto op contact zet zend de EWS dat ISN nummer (4 cijferig nummer) naar de
DDE, en die onvangt nu dat nummer niet.

EWS defect en vervangen.
Nieuw? bestellen op chassisnummer, krijg je hem gecodeerd.
Gebruikt? Zelfde type auto zoeken(codering is dan vaak hetzelfde) en chip(s) uit sleutel(s) niet vergeten.
Beide gevallen wel ISN (DDE) uitlezen en met juiste testkast in EWS progr.

Bovenstaand verhaal is alleen van toepassing op EWS2!

Oiram

waar zit deze DDE?
moet ik de EWS bij Bmw dealer laten programmeren ,al heb ik deze op code besteld? bij de BMW en op chassis nummer?
mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

15 jaar

DDE (diesel motorcomputer) heb jij niet, had HENDRIK_
Jou auto heeft een DME (benzine motorcomputer)

Nieuwe EWS lijkt wel goed te werken want de motor start wel rond.
Maar het juiste ISN nummer moet vaak nog in de EWS geprogrameerd worden.
ISN is uniek nummer wat in de motorcomputer geprogrameerd staat.(moet daaruit uitgelezen worden)

Ik heb misschien wel een oplossing, moet je me maar even mailen.
Naar de dealer is het gemakkelijkst maar het is vaak ook wel weer leuk als je het zelf oplost.
Laatste keer heb ik het voor iemand over het internet gedaan.(aardigheidje)

Met dit soort reparaties/advies wil ik altijd wel een copy kenteken/en tenaamstelling hebben.
100% zekerheid dus.

Oiram

de auto staat bij de dealer en heeft alles bekeken en uitgelezen, het schijnt dat deze auto ooit een andere ews en dde heeft gekregen met een andere contactslot en ring, het probleem is , dat de onderdelen die ze ooit opgeschroefd hebben van een andere BMW komen, dus mijn nieuwe EWS op chassis nummer zal nooit werken en dus rest niets anders op dan, weer alles van een andere BMW overzetten en hopen dat het allemaal weer gaat werken...ik heb nog niets kunnen vinden tot nog toe, dus als iemand een compleetr systeem van een 328I voor mij heeft email me maar!

mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

14 jaar

Grote kans dat de ring om het contact slot defect is..

Laats nog exact hetzelfde gehad met een 3.16 van eind '97

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.