aangezien ik niet meer in mijn berichten kon komen doe ik het maar zo.
Gisteren 14:22:10
bmw 318ii
Particulier
Echte naam: marco
Woonplaats: culemborg
Geregistreerd: 8 november 2009
Berichten: 1
E-mailbrandstofpomp vervangen 318iBMW 3-Serie
Bouwjaar: 1993
Brandstof: benzine
Motor: 318i hallo,
ik zou graag willen weten hoe je de brandstofpomp uitbouwd.
ik heb onder de achterbank bestuurderskant een klepje geopend met 4 schroeven.
daaronder vind ik een sensor en 2 slangen een grote zwarte ring
maar hoe krijg ik hem los en moet ik ook die slangen losmaken.?bij het vervangen van de brandstofpomp.
alvast bedankt
Offline
Rapporteren | Citeren#2 Gisteren 17:20:31
stefan84
Professional
Echte naam: stefan baggen
Woonplaats: born
Bedrijf: LKW Friends On The Road..
Geregistreerd: 14 oktober 2005
Berichten: 8701
E-mailRe: brandstofpomp vervangen 318iMarco
Je zit al in de goede richting, slangen los halen, stekker eraf trekken, en dan de grote plastic ring ( Zwart ) los draaien, soms zit deze nog wel eens goed vast, als de ring los is, kun je de pomp zo uit de tank halen.
Bij het monteren, eerst even de gum ( afdichtring ) goed in de tank duwen, dan pomp erin zetten, en ring vast draaien, slangen en stekker erop en klaar.
Is de pomp kapot ?
Gr Stefan
Offline
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het nu gelukt ermee ??
Of waarom plaats je dit 2e bericht hier ?
Hoi Stefan,
Ik denk dat het de brandstofpomp is aangezien de auto niet wilt aanslaan.
Als ik de auto op kontakt zet werkt mijn dashbord gewoon.
Alleen als ik ga starten gaat mijn bezine meter van iets over de helft naar 0 naar links dus.
motor wil niet aanslaan.
En ik hoor de brandstofpomp ook niet.
bougies vonken wel.
maar heb het idee dat hij geen benzine krijgt(zit wel benzine in).
Is er een manier om te testen of de brandstof pomp het doet?
Misschien doormiddel van een draad van de accu naar de brandstofpomp.Of is dat te gevaarlijk zo bij de tank.
Of zit er op de brandstof pomp iets waar ik hem kan doormeten of hij stroom krijgt.
Ik heb alle zekeringen gecheckt en die waren goed.
14 jaar
Hoi stefan,
op een of andere manier kon ik er niet meer op.
mijn wachtwoord pakt hij niet heb talloze keren geprobeerd er 1 te laten opsturen maar ook dat werkte niet.
ik kreeg de mail wel maar kon er niet op.
14 jaar
Marco
Als je hem op contact zet hoor je de pomp normaal 1 sec ongeveer, tijdens het starten of als de motor loopt, loopt ook de pomp constant, je kunt de stekker eens van de pomp aftrekken, laat iemand de auto starten en kijk of je de accuspanning op de pomp meet, zo ja, kan de pomp zelf kapot zijn, meet je niks, controleer dan eerst de zekeringen en het relai,
Je kunt, voor te testen, ook even rechtstreeks 12V op de pomp zetten, hij moet dan gewoon gaan draaien,
Zou eerst even meten, en kijken waar het probleem zit.
Het relai vind je in de zekeringkast, onder de motorkap.
Gr Stefan
14 jaar
oke stefan bedankt voor je reactie.
om de stroom te meten op de brandstofpomp moet ik dan dat zwarte stekkertje eraf halen dat gedeelte waar het stekkertje opgaat .heb niet veel zin dat ik de lucht in ga namelijk.
als ik stroom pak van de accu...met hoeveel draden moet ik dan naar de pomp,,er zijn 2 pinnetjes op de pomp...of moet ik alleen de plus op een van de pinnetjes zetten
de zekeringen zijn wel goed maar er zit geen stroom op het het ijzertje waar de zekering in gaat ..
14 jaar
Als je wilt meten op de pomp, trek je inderdaad even de stekker eraf, en meet je met een multiemeter op de stekker zelf tijdens het starten,
Wil je de pomp even voorzien van rechtstreekse spanning, kijk dan ff, als het goed is staat er een + en - op, zie je niks, pak je de multimeter en meet je welke aansluiting de massa is, op dat punt komt dan gewoon de massa, op de ander de +
Als je het niet vertrouwt, vraag dan even aan en kennis of vriend.
Over het zekering verhaal,normaal moet je op beide aansluitingen spanning meten,als je maar op 1 punt iets meet,kan de zekering kapot zijn of zit deze er niet in.
Ik zou eerst even de spanning op de stekker meten,wil je liever niet met kabels op de pomp experimenteren,overbrug dan het relai van de brandstofpomp gewoon.
Uit de blote bol dacht ik dat groen/violet de + is, gezekerd met 15 AMP op plaats F18
Gr Stefan
14 jaar
oke ik ga het eens ff proberen anders morgen ochtend met licht.
in ieder geval bedankt voor de reactie.
ik houd je op de hoogte
14 jaar
[url=http://img515.imageshack.us/i/54184165.p...][img]http://img515.imageshack.us/img515/5013/...[/img][/url]
Het relai eruit halen en dan nr 2 en 6 overbruggen met een kabeltje,de brandstofpomp moet dan continu draaien.
14 jaar
mag ik u vriendelijk bedanken.
bedankt voor de moeite
je hoort of het gelukt is.
14 jaar
Ik ben benieuwt marco, laat maar wat horen als je meer te weten gekomen bent.
14 jaar
heb van het relais 2 en 6 doorverbonden geen reactie.gestart ,,geen reactie
ik had het stekkertje er af gehaald van de pomp,,,onder het starte,,proberen door te meten in het stekkertje...geen reactie.
ik heb een draad rechtstreeks van de accu+ en- op de pinnetjes gezet...geen reactie.
nou nog maar 1 mogelijkheid..slangen los plastic ring los kloppen en het zooitje er uit halen.
wat zie ik tot mijn stomme verbazing...GEEN brandstof POMP ALLEEN EEN vlotter.
dat ik niet de lucht in ben gevlogen .omdat ik daar rechtstreeks stroom op had gezet???
ik heb het over de plaats die ik open heb gemaakt achter de bestuurders stoel.
maar waar zit dan nu mijn benzine pomp?
14 jaar
Marco
Je hebt waarschijnlijk nu op de vlotter gemeten, aan de andere kant zit de pomp, ook onder die plaat.
Dus stekker eraf halen daar tijdens het starten weer meten,erna weer het relai eruit halen en even doorverbinden en weer meten..
Zo snel vlieg je de lucht niet in..
Was je niet opgevallen dat de tank meter niks meer aangaf toen de stekker ernaast lag en hij op contact stond ?
14 jaar
[url=http://img40.imageshack.us/i/39690597.pn...][img]http://img40.imageshack.us/img40/139/396...[/img][/url]
14 jaar
oke stefan,
bedoel je dat achter de passagierskant een zelfde plaat zit.
ook met een zelfde ring (zwart)en 2 slangen en een stekker.
14 jaar
Ja klopt marco..
Had er zelf ook even niet bij stilgestaan, maar hij zit dus aan de rechter kant onder de achterbank, ook onder zo'n zelfde afdekplaat, zwarte ring etc.
14 jaar
stefan morgen weer een nieuwe dag
je hoort van me.
14 jaar
hallo stefan,
auto loopt weer .....was zo kwaad heb het relais er een keer of 20 kwaad heen en weer gedouwd en hoorde steeds het ver springen in het relais probeer te starten en ik hoor de pomp aanslaan .hij is weer tot leven alleen benzine meter en temperatuur meter doen het nou niet en zou niet weten welke zekering dat is.
groeten
14 jaar
Marco
Als hij nu weer uitvalt, zou ik even een nieuw relai kopen, je weet nu tenslotte waar het probleem zit,
Controleer zekering F23 - F31 even, deze zouden voor het instrumentenpaneel zijn.
Dit zou ook onder de zekeringkast deksel moeten staan.
Kom je er niet uit, dan roep maar even.
Gr Stefan
14 jaar
stefan,
ik heb de zekeringen nagekeken zijn gewoon goed.
kan het te maken hebben met het stekkertje bij de vlotter achter de bestuurderskant.
14 jaar
Als het stekkertje bij de vlotte aangesloten zit moet hij ook normaal werken..
Heb net eens bij mijne gekeken ( 6 cilinder ) maar daar zitten meerdere zekeringen voor het instrumenten paneel, zou ze toch nog eens allemaal nalopen.
Heb je al eens een clustertest gedaan ?
Dagteller inhouden, stand 1 contact aanzetten, dagteller knop loslaten, en dan zie je in het display de nr's 1 t/m 6 voorbij komen, erna bewegen alle meters.
14 jaar
In mijn geval :
[url=http://img33.imageshack.us/i/dsc00363c.j...][img]http://img33.imageshack.us/img33/2859/ds...[/img][/url]
14 jaar
een clustertest heb ik nog niet gedaan.
zal ik zo ff proberen.
zou het anders ook mogelijk zijn dat mijn zekeringkast aan het eind van ze latijn is.en misschien niet het relais.
ff morgen ergens op de sloop een relais zoeken.
morgen hoor je me weer bedankt!!!
14 jaar
hey stefan,
ik had een nieuw relais gehaald,ben er de hele morgen mee aan het rijden.
ik zette hem ff ergens neer wil hem starten en deed niks meer.
hij wil wel aanslaan maar stopt dan gelijk.
de clustertest heb ik gedaan maar werkte niet.
het is een simpele bmw van 93 misschien ligt het daaraan.
weinig opties.
groeten
14 jaar
Marco
Wanneer start de motor dan wel weer ? als je bv een tijdje wacht of als hij weer koud is ?
Ik was even aan het denken, je gaat rijden, motor is warm, je zet hem uit, wilt vervolgens weer starten maar slaat niet meer aan.
Dit euvel heb je ook vaker als gevolg van een bdp sensor ( krukas positie sensor ) maar dan zou hij ook niet mogen vonken op het moment dat hij niet aanslaat bij warme motor, je zou dat eventueel eens kunnen testen,trek een bougiekabel eraf en stop er een bougie in,leg de bougie tegen de massa aan en laat iemand de motor starten, vonkt hij wel, kan het alsnog in de bedrading van het relai / brandstofpomp kunnen zitten.
Bij de clustertest horen alle meters omhoog te gaan, vervolgens zakken ze weer, nu dat niet het geval is, kan het ( indien aanwezig ) de spannings regelaar zijn die in het instrumentenpaneel zit,is een klein zwart blokje met 3 pootjes eraan,klok eruit halen, en plastic kap achterop demonteren,anders kun je hem niet zien, of het zit in de unit zelf..
Gr Stefan
14 jaar
stefan
het probleem is verholpen
we hebben een andere brandstofpomp gehaald en hij startte gelijk.
het metertje van de benzine en metertje van de temperatuur doen het ook weer.
de zekering had ik een plaatsje verkeerd gezet.(stom)
clustertest nog een aantal malen geprobeerd maar werkte niet.
maar gelukkig doet het alles het nu weer!!!!
in ieder geval bedankt voor je reacties en goede bedoelingen!!!
wij zijn er uit topic kan opslot
stefan bedankt!!!
14 jaar
Mooi om te horen Marco!
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
lijkt me wel zo netjes he!!!
ben allang blij dat je er de tijd voor nam..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar