Zowel in de bebouwde kom als rustig rijdend op de buitenweg lijkt de motor een voorkeur te hebben voor 2000 toeren. Juist op dat (kritische) toerental produceert de motor/uitlaat een tamelijk hinderlijke brom. Ik ben mijn rijstijl eraan gaan aanpassen om maar dat toerental te vermijden (beetje meer of minder gas) maar irritant blijft het. Ik heb inmiddels een andere (originele dus dure) uitlaat (hoefijzervormige middendemper + einddemper) maar de brom blijft. Vrijwel zeker is het ook niet de katalysator. Wie heeft enig idee hoe ik hiervan af kom ? Ten overvloede: Onlangs is de motor geheel gereviseerd, maar voordien deed hij het ook al.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de aandryf as en de rubber.ook het extra ophang lager.
Bedankt voor je reactie.
Het probleem hangt samen met het motortoerental - het moet een resonantie zijn in motor of uitlaatsysteem. Ik denk dat we aandrijfas en transmissie kunnen uitsluiten.
17 jaar
Waarom sluit je de katalysator uit?? Er wordt door menigeen beweerd dat die dingen een autoleven meegaan, maar ik heb daar toch echt mijn twijfels bij. Mijn 320I Touring 1995 136000 km (nu 2 jaar in mijn bezit) heeft nog de eerste kat eronder hangen, maar hij bromt toch echt meer dan in het begin. Einddemper ( 340,00) al reeds vervangen, maar dit hielp maar deels. Kat kost ruim 1000,00, dus dan moet je het wel zeker weten en zoals ik al zei, de meeste kenners zeggen dat het hier niet aan ligt....
17 jaar
motorsteunen kapot?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar