auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW Z3: Centrale deurvergrendeling en alarm werkt niet en wil niet start

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 6 cilinder

Gisteren wou de auto niet starten omdat accu leeg was. Vandaag startkabels en doet CDV het niet en alarm ook niet. Daarom lukt het niet om de auto te starten doordat alarm niet functioneert. Wie weet een oplossing?

Geplaatst door

tweeling43 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. Kijk eens of de zekering van de deurvergrendeling goed is.
2. Als de startblokkering er niet af wil zijn er meerdere mogelijkheden, zoals een onderbroken ringantenne bij het kontaktslot, of een defecte EWS module. Soms ligt het aan de sleutel, probeer eens een resevesleutel. Die hebben origineel allemaal een transponderchip ingebouwd.


Eventuele fouten zijn ook uit te lezen via de diagnosestekker. Omdat dit meestal niet goedkoop is als je het laat doen, kan je ook eerst eens proberen zo de fout te vinden. Bij garage's is tijd=geld dus die zullen altijd eerst uitlezen.

MJ 0
badge

13 jaar

sluit een start accu aan , doe de deur een paar keer open en dicht met de afstandbediening dan heb je veel kans dat het weer gaat of laad eerst de accu goed op

jan5047 0
badge

13 jaar

Bedankt ik zal de zekering controleren. Een start accu aansluiten is geen optie omdat de afstandsbediening het niet doet ook al is de accu vol.

tweeling43 0

13 jaar

Bedankt voor de tip de zekering van de deurvergrendeling was stuk. Het probleem is verholpen. Wel blijft het probleem dat wanneer de auto een paar weken niet wordt gebruikt de accu leeg is.

tweeling43 0

13 jaar

Mooi dat het verholpen is. Wat heb je er allemaal op aangesloten buiten het kontakt om? (Navigatie, radio, alarm, GSM carkit?)
Typische rustroom zit rond de 50-100 mA en dan heb je het over een alarm/deuropener als het meer is wordt het zoeken met de A meter in de aanslag. Zet die in serie met een pool van de accu en trek dan een voor een de zekeringen eruit.
Als dat geen resultaat heeft meet je de ongezekerde cicuits zoals de dynamo en de evt. aanwezige 'hobby'circuits.

MJ 0
badge

13 jaar

Er is een alarm aangesloten, radio en verder niets bijzonders. Zelf heb ik het idee dat het alarm de accu leegtrekt. Nu haal ik de - pool van de accu. Niet ideaal maar beter dan dat de accu weer leeg is.

Ik zal eea gaan testen om te zien waar het echt aan ligt.

tweeling43 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z3 of stel zelf een nieuwe vraag.