BMW 5-Serie: CO-afstellen

Bouwjaar: 1976, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 pierburg 2-be

Nadat ik veel problemen heb gehad met de 2.0 l motor die er eerst in zat.
Heb ik er een motor ingezet die uit een bmw 316 komt van bj 1983 met een pierburg 2-be caburateur.
de motor heeft nooit echt goed gelopen.
Van het ene probleem het andere van nadiesellen, hoog co-waarde 10%, uitvallen van de motor als ik voor de stoplichten sta, zeer hoog brandstof verbruik.
Ik heb gecontroleerd het ontstekings tijdstip, alle vacuumslangetjes, de bougies verdelerkap rotor heb ik vervangen, alle filters vervangen, de caburateur heb ik uitelkaar gehad de vlotter werkt goed en en de naald blijft ook niet hangen, kleppen gesteld, dit alles is gewoon goed.
Maar toch blijf ik met een aantal problemen zitten en kom ik er niet uit.
Het co-waarde krijg ik niet lager als 9.00% bij stationair toerental.
Zeer hoog brandstofverbruik.
De motor galoppeerd stationair.
En af en toe uitvallen van de motor.
Verder is het altijd starten lopen.
Wie zou mij kunnen helpen of herkend het probleem.
Met vriendelijke groeten, MICHIEL.

osi

Geplaatst door osi (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

als ik het zo hoor kan het een lekkend inlaatspruitstuk-pakking zijn of gewoon je carburateur versleten

eddy2511 (0) PRO, 17 jaar geleden

wat ik al eens gehad heb bij een 518 is dat de vlotternaald en houder gezakt was dus vlotterhoogte terug afstellen en houder met loctite vast zetten

osi (0) PRO, 17 jaar geleden

het inlaat spruitstuk heb ik eraf gehad en met nieuwe pakkingen weer gemonteerd de auto loopt al iets beter maar krijg het co niet echt lager de caburateur is zeker niet versleten heb namelijk nog een tweede en die doet hetzelfde volgens de geleerde licht het aan de ontsteking en loopt de motor niet op alle vier de cillinders maar de bougies zien er goed uit wel heb ik een aantal maanden geleden wel geconstateerd dat de bougie van cil. 1 de hele elektrode was weggebrand heel vreemd!! wie heeft er een idee en weet hoe ik het kan oplossen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.