Even een vraag: Na het lopen van de motor en ik hem van contact zet komt de stand 2 (dus alle lampjes branden in de tellerbak) even terug. Wat kan dit zijn?
groeten Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zeer waarschijnlijk het contactblokje kapot, komt vaker voor. Vervangen en klaar.
Waar zit dat contactblokje achter het contactslot?
17 jaar
yep, achter het contactslot. stuurkolomkappen eraf en dan kun je erbij
17 jaar
Ok daar kom ik wel uit, uhhh moet het contactslot er dan ook uit of kan dat blijven zitten? zoja hoe gaat dat ook al weer?
17 jaar
contactslot kan blijven zitten. Voorzichtig voor je EWS-ring, de ring om het comtactslot
17 jaar
Ik heb hem verwisseld maar zonder resultaat.
17 jaar
Ik zit mij nu even te bedenken dat het probleem pas naar boven is gekomen na dat ik er een niet orginele startblokkering heb uitgehaalt, het ging om een 'meta systems 936' ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft
17 jaar
Tja, dat had je niet gezegd !!!!! Maar waarom een niet originele startblokkering?????? De EWS van BMW is een SCM goedgekeurd klasse 1 systeem!!!!!!!!
17 jaar
Ja als het aan mij had gelegen hadden ze hem er ook nooit in mogen bouwen maarja ik was toen nog geen eigenaar, helaas. Ik heb hem nu verwijderd, en toen is het begonnen.
17 jaar
hmmmm, waarschijnlijk tijdens de uitbouw een draad vekeerd terug gezet. als ik het zie kan ik het waarschijnlijk wel regelen voor je. Waar kom je vandaan?
17 jaar
Zutphen, maar het is voor mij geen probleem om even naar waalwijk af te reizen
17 jaar
ik wil het graag controleren voor je alleen kan ik niet garanderen dat ik het op kan lossen, ik hoop dat je dat snapt.
17 jaar
Nou, ik ben even verder aan het zoeken gegaan heb heb ondekt dat er een aantal kabels naar de kast gaan die onder het dashboardkastje hangt, ik heb geen idee waar die kast voor is.
17 jaar
Wederom verder zoekende heb ik ondekt dat wanneer je de motor af laat slaan (voet op de rem en de koppeling op laten komen) en dan de sleutel terug draait hij er geen last van heeft.
Net of ie dan nog een aansturing van de dynamo krijgt (als die nog draait met uitzetten) als je hem met de sleutel uit zet.
17 jaar
het is en het blijft meten
17 jaar
Ja das waar, maar ook geen idee in welke buurt ik het moet zoeken?
17 jaar
ik denk te beginnen bij de plaats waar de startonderbreker is ingebouwd en deze draadboom te volgen
17 jaar
waarom ben je niet naar de inbouwer gegaan om het alarm te verwijderen ?? Meestal nemen inbouwers een specifieke plek om het alarm te plaatsen. Ze hebben het schema van de aansluiting. Had je problemen met dit alarm ? Meta geeft 5 of 3 jaren garantie dus is de vraag wanneer het ingebouwd is. Zo een alarm kan meestal op relatief eenvoudige manier uigeschakeld worden door op de centrale doos van het alarm door te lussen / een brug te maken , helaas een probleempje alle aansluitkabels zijn meestal zwart vandaar dat inbouwer of iemand met kennis van zaken van cruciaal belang kan zijn. Meten is weten !!!!!!!!
17 jaar
Als je die gegevens hebt is het makelijk ja maar er zitten geen papieren meer bij van het alarm ook het certificaat is weg en daar staat idd op wie hem heeft ingebouwd
17 jaar
probeer eens of je de importeur kan achterhalen in nederland , kijk naar eventuele registratienummers op het alarm en vraag een aansluitschema.Meestal doen ze er niet moeilijk over als ze dit kunnen faxen naar een erkende garage ( ze controleren dan faxnr of inderdaad garage de info opvraagt en niet de man met lange vingers. Zelf heb ik ook eens een probleem met een alarm gehad via de importeur en bevriende garagist ben ik aan het schema geraakt. Succes.
17 jaar
Dat schema kom ik idd wel aan, ik heb even rond gebeld maar er is niets bekend van het alarm wat in kan houden dat het certificaat nooit is ingestuurd.
17 jaar
je blijft aan het tobben he?
17 jaar
Ja, kun je wel zeggen. Ik heb nog geen idee waar de storing vandaan moet komen, ik heb de radio met de carkit al een keer los gehaald zodat ie niets meer deed, geen resultaat. Ik ga nu de CV maar eens afkoppelen om te kijken of het uit die richting komt, ik denk dat ik een berdradings fout heb gemaakt maar kan zo niet vinden waar, het gekke vindt ik dat niemand anders ooit zoiets heeft gehad ik ben toch niet uniek met dit probleem?
17 jaar
waarschijnlijk wel. Maar leg jouw probleem eens precies uit met dat contact. Wat doet het precies wel en niet?
Anders mail mij even, het moet toch gek zijn om hier niet uit te komen
17 jaar
[quote=Wokkel523]Wederom verder zoekende heb ik ondekt dat wanneer je de motor af laat slaan (voet op de rem en de koppeling op laten komen) en dan de sleutel terug draait hij er geen last van heeft.
Net of ie dan nog een aansturing van de dynamo krijgt (als die nog draait met uitzetten) als je hem met de sleutel uit zet.[/quote]
hallo wokkel en willem
wokkel wat doet de auto als je de sleutel van contact afneemt als je alleen de rem intrapt ??? Ik begin te vermoeden dat het hier ergens niet klopt. Heb ik gelijk Willem als ik zeg dat remlichtschakeling massa geschakeld is . Zou dan beduiden dat de massa na uitbouw alarm verkeerd is aangesloten.
Tsja op afstand is en blijft het gissen he Willem. Wokkel succes , word vervolgd en door mij gevolgd.
17 jaar
@willem, mail ligt in de elektrische postbus.
@alex, zodra er iets meer duidelijk is lees je het
Beide alvast bedankt
17 jaar
Hallo heren,
Nou even een updateje
De auto ligt aardig uit elkaar en ik ben me suf aan het meten, maar heb al wel een slechte dynamo gevonden.
Ik hou jullie op de hoogte
gr Erik
17 jaar
Hallo heren,
Nou daar zijn we weer, en met een mogelijk resultaat.
Na meten meten meten en nog eens meten hebben we waarschijnlijk een stukke dynamo gevonden.
Morgen gaat er een andere in en dan zullen we het weten.
gr Erik
17 jaar
Daar zijn we weer,
Dynamo vervangen en het probleem opgelost.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar