Beste Heren,
Mijn auto nog in prima staat rijdt lekker maar bij de keuring was mijn co2 te hoog.
Injector reiniger gekocht en een flink stuk gereden maar helaas niet het gewenste resulaat.
Wie weet wat het kan zijn? bouwjaar 1991 e36, 318i
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Irma wat waren de waarden die er werden gemeten voor O 2 . HC CO2 en CO en als toegift het Lambda getal. Gaven ze je nog een vermoedelijke oorzaak ? Brand er op je dashboard geen MM lampje ? Groeten.
mmmm... niet gevraagd bij de APK hij was iets te hoog zeiden ze, er brand geen MM lampje zou het de lambasonde kunnen zijn?
14 jaar
Volgens mij heeft deze geen MM lamp.
Ik zou hem eerst laten uitlezen en de signalen kontroleren.
Kan een koelwater temperatuur sensor zijn of de lambda sonde.
Maar voor hetzelfde geldt lekt er een injector. Zonder de waardes van de 4-gas test moeilijk te zegen.
Weet je waar de brandstofdrukregelaar zit? Aan het einde van de rail met de injectors.
Trek het slangetje eens los en kijk of er daar brandstof in staat / dan wel naar benzine ruikt. Dan kan je regelaar defect zijn.
Irma het gaat bij de apk om de onverbrande koolstof delen het CO deel ofwel kolendamp (zwaar giftig ) De katalisator moet dit met de nog aanwezige zuurstof alsnog verbranden. Als het mengsel benzine/lucht te rijk is gebeurt er niets in de kat.... 0,5 % CO is de grens wat voor de APK mag. Erg veel hoger dan wordt het zoeken , maar vaak is bij de oude modellen wat bij te stellen.
Ik ga hem laten uitlezen dat lijkt me het beste anders lijkt het een speld in een hooiberg.
En ik zal de brandstofdrukregelaar kontroleren.
Trouwens ruik ik wel eens bezinelucht als ik voor het stoplicht stopt en hij stationar draait, zou dit er mee te maken hebben?
groetjes Irma
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar