Geachte mensen,
hij lekt brandstof, de pakkingset schijnt nogal lang te duren voordat die besteld kan worden en geleverd wordt, dus zijn we zelf aan het experminteren geweest met vloeibare pakking, van daaruit hebben we geconstanteerd dat hij niet bij de pakking lekt maar ergens anders maar kunnen niet zien waar hij lekt omdat alles meteen nat wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee en of zijn we wat vergeten na te kijken en zit er achter een boutje of dergelijke nog een rubbertje of pakkinkje wat je zo niet kan zien maar wel voor lekkage kan leiden?
M.vr.gr. Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vloeibare pakking is niet goed genoeg en ook nog link ook om te gebruiken omdat het in de pomp terecht komt. Gewoon een pakking setje bestellen, dan heb je ook de rest van de afdichtingen erbij.
gr Martin
dat lijkt me ook het beste ja maar de dealers van bmw leveren deze pakkingset niet, hun schrijven gewoon voor om de complete brandstofpomp te vervangen en dat schijnt zo 3600 te kosten.
groeten Dennis
14 jaar
Even een Bosch diesel centrum bellen, die hebben die setjes gewoon liggen.
gr Martin
oke dankjewel ga morgen meteen bellen, en heeft iemand een explosie schema van het type 0 460 406 994 van de brandstofpomp?
M.vr.gr. Dennis
14 jaar
Wil je hem uit elkaar halen dan? Daar zou ik niet aan beginnen, het deksel loshalen en opnieuw monteren is al al lastig genoeg.
gr Martin
waarom zou ik hem niet uit elkaar kunnen halen dan? en wat kunnen de gevolgen zijn als ik het wel doe? en het deksel is er al af geweest, maar wat zit daar onder? Als iemand een tekening heeft kan ik het van te voren bekijken en wordt het een stukje makkelijker dus een explosie schema zou ik heel goed kunnen gebruiken
groeten Dennis
14 jaar
Een hoge druk pomp uit elkaar halen en weer in elkaar zetten is een precisie werkje en de boel moet echt heel erg schoon blijven. Als je een lekkende pomp hebt is het 9 van de 10 keer de 2 pakkingen, 1tje onder het deksel en eentje onder het electrische deel. Moet ook heel precies weer inelkaar gezet worden anders loopt de motor niet goed of begint ie te roken. Wat soms ook nog wel eens wil lekken is het dekseltje aan de zijkant aan de onderkant. Voor de rest nergens aankomen en de pomp gewoon op de motor laten zitten, helemaal uit elkaar halen zou later nog kunnen als ie echt niet dicht is.
gr Martin
Kan ik dat electrische deel gewoon omhoog trekken of vliegt me dan van alles om de oren? en welke verrassingen kan ik nog meer verwachten waar ik zeker goed op moet letten?
Gr. Dennis
14 jaar
Je kan het electrische deel er gewoon vanaf trekken bij het weer monteren moet je er alleen op letten dat het palletje weer in het gaatje valt in de pomp. Je moet zowieso met 2 man zijn als je hem start omdat als de pomp niet goed afgesteld staat hij volgas gaat draaien, pomp moet door het heen en weer schuiven van het elec. deel weer op het juiste stationair toerental worden gezet en dan moet je hem verder afstellen zodat ie weer zijn volle vermogen heeft, is al met al niet heel erg eenvoudig om het weer goed te krijgen.
gr Martin
kunnen we eens telefonisch contact krijgen met jou? Want als de pomp los is kun je heb toch niet starten? En als hij weer gemonteerd is hoe kan ik hem dan veschuiven?
gr Dennis
14 jaar
Goedenavond Martin,
Heb de pomp weer in orde en was idd een hele klus om hem weer juist af te stellen.
Bedankt voor je hulp en info.
M.vr.gr. Dennis
14 jaar
Mooi bedankt voor de feedback
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar