Hallo allemaal,
heb de auto laten uitlezen deze week bij de bmwdealer. Daar vertelde ze mij dat de abs sturing stuk is. Echter voordat hij begon uit te lezen zei de monteur dat de sturing niet stuk kon zijn omdat de cruisrcontrol het wel nog doet. Ik heb btw ook mijn abs lampje branden en het oranje driehoekje.
Ik ben gisteren aan het meten geslagen met mijn multimeter in de diodestand dit zijn mijn resultaten. Gemeten vanaf de stekker van de abs sturing.
links achter 1750 - 1198
links voor 1858 - OL
rechts voor 1841 - OL
rechts achter 1866 - OL
hoop dat iemand me kan helpen. Ben echt ten einde raad. Wil echt zeker zijn van alles voordat ik 803 excl btw ga uitgeven excl montage en inlezen van de abs sturing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de deze waarden meet rechtstreeks op de abs sensor dan zou LA kapot/niet goed zijn. Als je het meet op de stekker van de ABS Unit dan kan er een overgangsweerstand in de kabels naar de sensor zitten. Dit zou je kunnen meten door de weerstand van de verschillende kabels door te meten. Meet dan ook of er onderling geen verbinding is. Als alles dan correct meet kun je de ABS Unit verdenken. Je krijgt bij een kapotte ABS Unit trouwens heel vaak ook andere fouten in het systeem, ook fouten die er soms helemaal niets mee te maken hebben, bv bak in noodloop enzo maar dat hoeft niet. Deze modelen hebben heel vaak last van een kapotte ABS Unit en die zijn voor een stuk minder bij ACTronics te repareren.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar