auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie 2008: Druk in koelsysteem

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: N43B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

Hallo iedereen,

Ik heb een 318i touring (E91) 3ER REIHE uit 2008 met 297000km op de teller gekocht.

Even zonder problemen mee kunnen rijden. Plotseling motor oververhit, ANWB raad aan de thermostaat te vervangen, deze ging niet meer open.
Thermostaat laten vervangen en deze gaat open alleen nu raakt de motor alsnog oververhit.

Misschien was het niet de thermostaat maar een lekke koppakking? Er staat druk op de koelslangen maar niet zoveel dat er een ballon wilt vormen of iets dergelijks. Als de motor oververhit raakt worden de slangen wel wat harder. Kan het zijn dat mijn koppakking kapot is waardoor de druk in het koelsysteem de thermostaat dicht drukt?

Ik zie wel koelvloeistof in het reservoir terug komen, waterpomp lijkt te werken.

Kan het ook door slecht ontluchten komen?

Als iemand iets heeft hoor ik het graag!

Geplaatst door

ModernDayAlpaca (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Thermostaat die dicht gedrukt wordt dat gaat niet.
Hoelang duurt het voordat hij te heet is ?
Is hij dan ook echt te heet ?

Het duurt best lang voordat de motor oververhit is. Het lijkt alsof de nieuwe thermostaat niet open gaat. Laten we zeggen dat de motor 20 min kan rijden, daarna gaat het gele lampje aan, daarna de rode dat de motor begint te koken. Als ik doorrijden zou ik mijn motor oververhitten en kapot rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.