BMW 3-Serie: Druk op het koelcircuit..

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320ci M52

Hallo mensen, ik had een halfjaar geleden expansiebakje gescheurd , bleek een bekend probleem te zijn bij dit model, dus vervangen..
Nu begon hij laatst toch weer wat koelvloeistof te verbruiken, en kort erna een lek in de radiator. De radiator was onder helemaal bol getrokken en opgeblazen van de druk. Dus hebk er een nieuwe waterpomp, thermostaat en nieuwe radiator op gezet en goed ontlucht. Motor loopt niet warm,( heeft eigenlijk nooit warmgelopen, behalve toen het bakje kapot was natuurlijk) maar met koude motor staat er nog steeds redelijk wat druk op het circuit.. Is het de koppakking of kan het toch nog wat anders zijn? Kheb een nieuwe dop betsteld, mss is dat het?
Dank bij voorbaat

bmw e46 320ci 2000

Geplaatst door bmw e46 320ci 2000 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

vegito (0), 15 jaar geleden

Zijn je slangen echt hard dus je kan hem niet indrukken of nauwlijks.. kijk of ze ook allebij heet worden.

Willyz (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik weet alleen dat het koelsysteem van deze auto's verdomd lastig te onluchten zijn

driver3 (0), 15 jaar geleden

idd als je denkt dat je het goed gedaan hebt dan heb je dagen later weer lucht erin mijn oplossing was dan ook de voor kant iets hoger te zetten en ontluchten maar heeft we ff geduurt :S

vegito (0), 15 jaar geleden

Klopt.. het ontluchten gaat niet zomaar in één keer eruit. Je moet ook een paar keer gas geven rond 3000 toeren zodat er alleen maar vloeistof eruit komt. Wel opletten dat het koelvloeistof erg heet kan zijn en overal kan spetteren. Zorg wel dat je koelvloeistof constant bijgevult moet worden bij ontluchting. Bij mij ging het ook niet in 1 keer goed maar een paar keer dan wel, bij het ontluchten moet je temperatuur op Maximaal en je aanjager op minimaal om de kachelkraan te laten openen.

driver3 (0), 15 jaar geleden

mischien nog een andere tip probeer de warme kvs op te vangen en die weer erin te doen want koude kvs erbij doen als hij heet is is niet echt bevordelijk voor de kop :S

frank3153 (0) PRO, 15 jaar geleden

om koppakking uit te sluiten, zou ik met koude motor voorzichtig wat af laten en er de viergastester bijhouden .
je ziet aan de HC (CH) waarde wel of er compressiedruk in je koelsysteem zit.

bmw e46 320ci 2000 (0), 15 jaar geleden

Ja, hij is echt goed ontlucht, maar heeft het steeds weer, denk echt aan die dop, dus die morgen gaan afhalen..
Azo frank, dan moet ik die viergastester ergens gaan halen, want dat heb ik niet, gewoon overal verkrijgbaar?
dat koelsysteem is echt een ramp bij bmw, heb bij de 328i ook problemen ermee

driver3 (0), 15 jaar geleden

tuurlijk kun je zo kopen :hum http://link.marktplaats.nl/204294236 is maar een idee :S

bmw e46 320ci 2000 (0), 15 jaar geleden

Héhé, sorry voor de domme vraag dan hé, dacht, heb mss een klein testtoestelletje :)

driver3 (0), 15 jaar geleden

zal er beslist zijn ff google dan kom je wel wat tegen maar voor deze eene keer dat je hem mischien gaat gebruiken :S lijkt het me een kostbaare hobby toch ff langs de garage lijkt me is dat zo geregeld vraag gelijk de uitdraai ervan

frank3153 (0) PRO, 15 jaar geleden

Sorry even vergeten dat je een particulier bent, even de garage laten doen ,is maar 1 minuut werk dus mag niet te veel (misschien wel niets ) kosten

cjavham (0), 15 jaar geleden

probleem kan in de dop zitten als het klepje in je dop blijft hangen kan hij de overdruk niet kwijt en blaas je het systeem op de dop is namelijk en soort overdruk ventiel deze zou moeten openen als hij boven de waarde komt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.