Hallo.
Ik moet een turbo vervangen maar zit nu met de vraag hoe ik de olie uit de intercooler krijg en de uitlaat?
misschien iemand al gedaan?
En ik had iets gelezen over een klep die je mee moet vervangen?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Turbo vervangen in het algemeen: Ik bouw de intercooler altijd uit om hem te spoelen, ontvetter hogedrukreiniger, alles wat nodig is om hem brandschoon te krijgen. Let wel op dat als er stukjes schoepenwiel zijn afgebroken die eruit moet worden gehaald. GOED laten drogen voordat je hem monteert. De olie in de uitlaat krijg je er niet uit, die brandt er wel uit. Heb je een kat of roetfilter moet je dit misschien vernieuwen, maar dat kun je altijd nog achteraf doen indien nodig. De auto zal wel een tijdje roken met al die olie in de uitlaat: nix van aan aantrekken. Gweoon goed warm RIJDEN niet lopen. Die klep dat zal wel de wastegate klep zijn, maar die zit normaal gesproken bij een ruilturbo inbegrepen, evenals een pakking en montageset. Verder ALTIJD nieuwe motorolie en filter vervangen. En tenslotte: Laat de motor niet meteen aanslaan, ff doorstarten zodat er oliedruk in de aslagering van de turbo wordt opgebouwd.
Succes
nee die "klep" bedoel je denk ik carterventilatie-filter die moet je vervangen die zal ook vol olie zitten...zou ook de ugr-klep schoonmaken als je toch alles los hebt...
15 jaar
Hallo,
bij een dergelijke schade vervangen we altijd de intercooler en kijken de drukslangen goed na op zachte plekken, ook zou ik voor de zekerheid het inlaatspruitstuk demonteren (1/2 uur werk) en goed kijken of de wervelkleppen nog goed vast zitten
en laat dan het spruitstuk goed uitlekken ga er niet met remmenreiniger of andere reinigingsmiddelen in spuiten dit maakt het kunststof van het spruitstuk poreus
Kijk ook het roetfilter goed na bij olieschade ook deze vervangen
Succes
Succes
Nieuwe turbo erop gezet en alles uit laten lekken.
Toen gewoon een flink stuk gereden in de nacht tot dat hij alles verbrand had en niet meer kwalmde.
Klep heb ik ook vervangen.
deze topic kan gesloten worden.
de uitlaat compleet loshalen en recht ergens neerzetten..kande olie eruitlekken..zelfde bij de intercooler ook.
olieafscheider en luchtfiler gelijk vervangen.je krijt niet altijd 100%eruit.maar zoveel mogelijk eruithalen..om holslaan te voorkomen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar