close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: e21 316, 1978. motor loopt op 3/4 cylinders

Bouwjaar: 1978, Motorcode: 1.6 M10

Hallo techneuten.

Mijn bovenstaande BMW loopt als hij koud is perfect.
Zodra hij iets warm word, na ong. 10 minuten, loopt hij op 3 cylinders en hoor je hem "knallen" in de uitlaat (het backfire idee)
Vermogen heeft hij dan ook niet meer. Ben blij als ik weer op de 80km/h zit!

gegevens:

km-stand 142000 km
sinds 1 jaar op lpg, sinds km-stand 102000 km
deze M10 was al geschikt voor RON95, dus tank euro loodvrij
rij dagelijks op lpg (160km) en zodra de tank leeg is op benzine.
loopt elke week minimaal 10 km op benzine.
kop is nog niet aangepast op lpg.
kleppen worden om de 10000 gesteld.
rotor, verdeelkap, bougiekabels 25000 km terug vervangen
bougies gisteren vervangen, oude hadden een perfecte status, zagen er perfect uit, dus juiste afstelling v.d motor.

Denk aan iets in/om de carburateur, maar ben niet zo thuis in carburateurs.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt,
Ronnie

Geplaatst door

moparronnie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit nog een verdeler met contactpunten op, vermoed ik?
Ook de bougiedoppen willen nog wel eens barsten/scheuren en dat geeft hetzelfde effect. Kijk ook de verdeelkap en rotor ( weer ) goed na, ondanks dat deze al eens vervangen zijn. Bougieafstelling op 0,65-0,75 zetten.
Het lijkt me wel een onstekingskwestie en niet de carburateur.
Kleppen onlangs nog gesteld?

Gr.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

Hallo Petje57.

Kleppen moeten weer gesteld worden.
Bougiedoppen had ik al bekeken, en was niks aan te zien.
rotor en verdeelkap zijn er ook af geweest, en zijn in goede staat.
Bougies staan nu op 0.8. Kan ik ff strakker zetten, maar maakte geen verschil met de vorige bougies.
Zou het met de kleppen te maken kunnen hebben dan?

Gr. Ronnie

moparronnie 0

16 jaar

Stel eerst de kleppen dan. 15/25 koud, 20/30 warm ( inlaat/uitlaat).
Contactpunten ????????

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

Contactpunten zijn toen ook vervangen, maar zou dat uitmaken dat daardoor 1 cylinder uitvalt?
Het is ook moeilijk op te sporen welke het is.
Stationair loopt hij op alle 4, ook bij gas geven.
Zodra hij belast wordt, begint hij op 3 te lopen.

Zal ook de punten ff nakijken en de kleppen stellen.

Bedankt tot zover!

Ronnie

moparronnie 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.