auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: e30 325 loopt niet goed

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325

mijn e30 325 cabrio loopt niet goed
auto trek niet bij vol gas weinig reactie
en de accu is na een paar uur weer leeg

voor 2weken geleden had ik dit probleem ook al
na het verwijderen van de radio liep de auto weer goed trok goed door
(misschien gewoon toeval maar zeg het toch ff)
maar sinds een paar dagen is het weer terug
2 van de bougies hebben geen goede verbranding en zit olie aan

bougies
verdelekap rotor
benzine filter
luchtfilter
slang van de lmm
dit is allemaal zn 3weken geleden verangen

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn???

Geplaatst door

chris170386 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet hoeveel kiliometer je blok heeft gedraaid. Maar misschien is een compressie test een optie. Omdat je aangeeft dat er olie op de bougie's zit.

leecoupe 0

16 jaar

[quote=leecoupe]Ik weet niet hoeveel kiliometer je blok heeft gedraaid. Maar misschien is een compressie test een optie. Omdat je aangeeft dat er olie op de bougie's zit.[/quote]
blok heeft bijna 250000 gelopen
waar kan je zn compressie test laten doen dan?
moet ik er voor na de bmw garage of kan elke garage??

chris170386 0

16 jaar

Iedere garage heeft een compressie meter. Het is een basis handeling die je leert bij de opleiding.

Highway 745
badge

16 jaar

Hoi Chris
Gefeliciteerd met je E30 die worden schaars en daar moet je zuinig op zijn
Kijk maar op marktplaats en op Ebay
FF op je verhaal terug te komen en mijn ervaring met deze auto s
Compressie test is niet verkeerd maar in combinatie met je elekto en je radio is dit toch denk anders
Ik denk eerder aan onsteking of te weinig vonk ivb met je bedradings verhaal
Mijn zoon had 4 jaar geleden een E30 325Ix met 340000km op de teller en had hiervoor 6jaar stil gestaan dus echt geen motor wissel gehad en van een bekende gekocht deze verbruikte veeeel olie bijn 1ltr op 2.5 tank en de compressie test was redelijk dus waren het denk ook wel zuigerveren en klephoedjes
maar liep als een kogel mooi rond lopen en aan trekkracht was weinig te merken aangezien hij net 18 was en hem al een keer in de tuin had geparkeerd is hij gestald voor een paar jaar
Na 2 jaar stalling starte deze na 20 sec op 6 cilinders en liep mooi rond wat een blok
waar we toch ooit de motor gaan reviseren met hulp van derde hebben grote plannen hiermee
In middels staat er sinds 3maanden weer een E30 met helaas een 320 (moet 325 worden met 1000kg gewicht) van 1986 en 220000 op de teller
Deze loopt ook mooi rond en rookt wel een beetje maar valt wel mee
Wat ik wil zeggen laat je niets aanpraten deze motoren zijn ijzersterk kijk anders eens bij een e30 forem die bestaat
Kijk ook eens op E30.DE
Veel geluk ermee
Gr Victor

victor 0

16 jaar

Victor

Misschien leuk om in die 2e E30 van je een 2,5 24V M50 motor te bouwen,als je de motor toch verandere wilt.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

2,5 24V M50 motor zit meer elktro aan en is niet veel meer pk en er zit youngtimer verzekering op dus niet te gek gaan doen??
let wel op de 325 van de e30 de M20B25 is in werkenlijk 180 tot 185pk
Bij mij in de buurt rijd er een E30 cup en zitten allemaal 180plus soms 185 met alleen een zelfdenkende vin lache toch uiteraard zonder kat deze motor is lichter als een M50 en dat word elke keer gemeten sreekproefs gewijs
dus meer druk op de neus er zijn er bij die de motor meer de richting bestuurderplaatsen en zo betere verdeling gewicht krijgen
en lekker ouderwets kleppen stellen
Gr Victor

victor 0

16 jaar

Oh ja was ik ff vergeten 2 ton op de klok !!! ze hangen hem er zo in
Ja wel goed spul
Wel echte 2 ton natuurlijk!!!

victor 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.