Hallo
Ik zit met een vraag ik heb een e32 en staat sinds zomer 2010 stil nu zijn we van de week weer begonnen om de auto in orde temaken voor de apk enze wat valt mij op dat de schijven ernstig zijn veroest je voelt het goed zitten is dit nog teherstellen of moet ik egt nieuwe schijven en blokken kopen
En wat ze dingen die ik moet vervangen enze ivm het lange stil staan alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vliegroest is niet erg dat rijd je er weer af . Maar roest wat niet meer mee doet met remmen mag niet meer zijn dan 50% van het glimmende deel van de schijf . Dit geldt voor beide zijden van een schijf.
Bij twijfel ......laat de schijf zien aan een keurmeester.
Ok we hebben nog niet gereden maar de schijven hebben sinds zomer 2010 inw weer en wind gestaan en zijn compleet veroest we rijden van de week wel een bookje om kijken wat er gebeurt
Zijn er nog andere dingen waar ik naar moet kijken banden en uitlaat ziet er goed uit maar hoe zit het met de vloeistoffen enze
11 jaar
Dan zou ik ze eerst ontroesten . 2 Jaar in weer en wind ?!? Laat hem eerst keuren en dan een plan van aanpak maken . Van zo lang stil staan knap geen auto van op.
Succes.
ja ik bedoel daar mee dat hij buiten heeft gestaan we hebben vele punten al gecheckt de uilaat banden plaatwerk enze alles ziet er zeer goed uit geen vocht problemen binnen hij is goed rijdend neer gezet had toen net een beurt gehad en toen nieuwe banden en de einddemper was ook vervangen
maar mijn vraag is.moet ik vloeistoffen vervangen voor ik er weer mee ga rijden ik hoor graag tips
gr
11 jaar
- Luchtfilter schoon zuigen.
- Remvloeistof verversen ?
Remvloeistof moet officiëel om de paar jaar ververst worden, omdat deze hygroscopisch is (vocht aantrekt).
Bij zware belasting (in de bergen) bestaat er bij een hoog percentage water in de remolie kans op dampbellen => sponzige remmen. In de praktijk ververst slechts een enkeling z'n remvloeistof om de paar jaar. Bij normale belasting van de remmen voel je er niets van ...
- Remklauwen gangbaar maken:
Remklauwen (in gemonteerde toestand) van achter beet pakken en naar je toe trekken ('knietje' tegen de wielnaaf). De aldus ontstane speling tussen remblokken en remschijf verdwijnt na een paar maal de rem intrappen. Op deze manier (herhalen als de remzuiger stroef beweegt) verwijder je eventuele aanslag (roest in het ergste geval, als het stofmembraan niet meer helemaal dicht is) op het deel van de remzuiger dat buiten de remcylinder uit steekt, zonder de hele remklauw open te hoeven halen.
11 jaar
Hoe flauw ook, ik zou gewoon voor rondom vers gaan.. Kost niet de wereld en gezien het belang en de levensduur ervan absoluut de moeite waard.. Zeker als 'ie al 2 jaar buiten stilstaat in de buurt van de zee.
Remschijven 'verversen' kan ook:
Dat slijtrandje aan de buitenkant + binnenkant haal je zó weg met haakse slijper* + daarna nabewerken met een schuurtol in de slijper. Dat laatste (nabewerken) betreft alléén het weggeslepen deel, zodat weer een glad oppervlak zonder overgangen wordt verkregen. De rest van het schijfoppervlak blijft zoals het is. Beschadiging van de uitstekende naaf van de remschijf voorkom je door er een kunststof (bloem-)pot over te schuiven.
Heb aldus nog nooit last gekregen van onbalans in de remschijven of problemen bij de APK ...
Gaan je remschijven toch mooi (in deze 'crisistijden') een tweede remblokset-leven** mee.
Wat dat roesten betreft: Remschijven van Brembo (toch niet het slechtste merk) roesten áltijd.
*) Vlakken op een draaibank levert alleen een optisch mooier resultaat.
**) Wel even de minimum remschijfdikte die de fabrikant opgeeft in de gaten houden.
11 jaar
haakse slijper? Schuurtol? Met alle respect voor je goede bedoelingen, denk ik niet dat dit soort adviezen hier thuishoren. Met 'hier' bedoel ik dan het particulier gedeelte van de site, al is mijn persoonlijke mening dat dit nergens thuishoort.
Ja, een 'prof' zal aan dit soort oplossingen niet toe komen, maar elke hándige zelf-sleutelaar kan er z'n voordeel mee doen. Daar is deze afdeling van problemcar óók voor bedoeld ....
11 jaar
Deze afdeling van problemcar is er niet om ondeskundig advies te geven, zoals het met een slijptol bewerken van een remschijf...
Ik ga met Alex mee dat dit hier niet thuishoort.
Thx Hans voor de bijval!
Freude; het is nogmaals echt geen twijfel aan je goede bedoelingen. Uiteraard is Problemcar (en met name het particulierendeel) er om mensen te helpen op een professionele, doeltreffende manier.
Goede en veilige kerst allemaal!!
bedankt voor de tips en info we gaan woensdag 2 jan de auto starten anthas proberen de auto heeft al heeel lang niet gedraait nieuwe accu is al in de auto als de auto wilt starten wordt hij opgehaald met en auto ambulance en op de brug gezet remmen vloeistoffen enze alles wordt gelijk aan gepakt de banden en uitlaat zijn gelukkig nieuw en in goeie staat evenals de binnenkant
11 jaar
Als hij aanslaat , niet meteen vol op het gas , misschien niet onverstandig , om hem eerst op oliedruk te starten voordat je hem aan laat slaan.
ja we laten hem eerst even rond draaien.zonder onsteking zodat de olie even het blok in.kan.lopen en.volgas nee lijkt me niet verstandig hahaha bedankt voor de info gr
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar