close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 0: E36 328 Aut. Spontaan Afslaan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Volgende probleem met 328.
Auto loopt netjes stationair niets mee aan de hand.totdat de motor iets warmer wordt, dan valt deze spontaan uit niet stotteren of iets dergelijks gewoon in 1 x uit.
2e probleem
tijdens het rijden begint de motor heel licht vermorgen te missen.stationair draait deze nog perfect.
als je dan vanuit het stationair(in zn neutraal) iets gas geeft hoor je dat de motor hem niet lekker oppakt net alsof deze niet compleet op 6 cilinders loopt.motor uit.. opnieuw startten probleem weg.

wat hebben we gedaan.
auto uitgelezen.bosch kast geen storingen.
auto uitgelezen Dealer geen storingen.
Bougies verv.
inlaatspruitstuk gereingd,carterventilatie slangen allemaal vervangen incl membraan klep.alle vacuumslangen vervangen,incl naar brandstofdruk regelaar en rembekrachtiger.luchtomloop klep(stappen motor) en gasklep gereinigd.
wie heeft er nog specifieke zoek punten ?

Geplaatst door

VluggeJaapie (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gelijk uitvallen tijdens een warme motor kan een onderbreking wezen in de bdp sensor, of de bekabeling hiervan meet de weerstand waarde even door. Ook een afwijkende koelvloeistofsenor wil wel eens roet in het eten gooien, maar dan valt de motor niet meteen uit , wel gaat hij dan bedondert draaien, omdat hij bij een warme motor een te rijk mengsel ingespoten krijgt terwijl de rekeneenheid denkt dat de motor koud is.

Waarde krukassenor: 486-594 Ohm
Koelvloeistofsensor bij 80 graden: 300-360 Ohm

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Ik gok op je krukaspositie sensor die het probleem veroorzaakt, en geeft dan meestal ook niet aan tijdens het uitlezen, als je er nog ene hebt liggen, monteer de dan even en zie het eens aan..

stefan84 0

14 jaar

en al verder gekomen???

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

[quote=Bas_petiet]en al verder gekomen???[/quote]
Gisteren nieuwe KVS sensor binnen gekregen verkeerde.2 aansluitingen ipv 1.bdp gever ook niet de juiste nu even via de dealer bestellen. en dan nogmaals kijken,alsvast bedankt voor de tips en houd jullie op de hoogte.

VluggeJaapie 0
badge

14 jaar

zit er nog een relais in voor de brandstofpomp?

Alex218 0
badge

14 jaar

Ja dat relai heeft hij ook, maar zal het probleem niet veroorzaken..

De kvs temp sensor die je moet hebben is de blauwe in de kop, die is voor de ECU en de zwarte voor de meter op je dashbord..

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Ja dat relai heeft hij ook, maar zal het probleem niet veroorzaken..

De kvs temp sensor die je moet hebben is de blauwe in de kop, die is voor de ECU en de zwarte voor de meter op je dashbord..[/quote]
Zojuist BDP gever en KVS temsensor verv. er zit trouwens geen blauwe sensor in alleen een zwarte met 4 aansluitingen(gecombineerde sensor?). volgens de de dealer was dit de juiste.

probleem nog steeds aanwezig.van de week gaat de auto aan de testkast en co meter om de waardes maar eens goed te bestuderen,zit nu toch best wel erg te denken richting een lambda sensor of luchtmassa meter.omdat voor men gevoel de auto gewoon veelste rijk loopt.

VluggeJaapie 0
badge

14 jaar

Probleem opgelost nieuwe Bdp sensor van de dealer gemonteerd,de imitatie was dus niet de juiste of defect.bedankt voor het mee denken.

VluggeJaapie 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.