close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: E36 328i gebrek aan vermogen.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 328i m52

Hallo mensen, ik zit met een vervelend probleem bij men hobbywagen.
De wagen houd nu al een paar dagen in, lijkt of hij valse lucht trekt ofzo..
Het probleem is, hij doet het niet altijd, als ik hem uitzet , weer opnieuw start nadat hij even heeft afgekoelt doet hij het meestal niet meer..
Ik dacht dat het aan de K&N 57i kelk kon liggen met dit warme weer? Dat hij mss toch warme lucht kreeg ofzo?.
Hij tikt precies ook lichtjes als ik de motorkap omhoog doe, en het toerental wijst dan maar 500 toeren per m aan, normaal doet hij zo 600 tot 800 toeren?
Wie kan me helpen of heeft er een idee wat het kan zijn?
Mvg Dirk

Geplaatst door

bmw e46 320ci 2000 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ahja, het vermogenverlies is er precies altijd onderin, niet echt bovenin de toeren, hij heeft ook een harder geluid..

Uitlaat misschien lek?
Als dat lucht filter niet goed afgeschermd is van de motorruimte zul je altijd warmere lucht aanzuigen dan met een standaard luchtfilterhuis.
Of je er dan nog echt meer vermogen uit krijgt? Ik denk van niet.

oldford 0
badge

14 jaar

Ja, dat filter is met hitteschild en alles, dicht eigenlijk perfect af, heb er een half jaar mee gereden, en geen problemen gekend..
Het tikken wat de wagen doet veroorzaakt ook een trilling , niet op de motor zelf, maar onder het kapje, ergens aan de benzineleidingen..
Mvg

Het getik, zijn dat niet de injectoren of klepstoters die je hoort ?

Is er geen lucht lekkage aan inlaat + Slangen ?

Je kan eventueel de stappenmotor ( onder inlaat ) eens schoonmaken en de kvs temp sensor op Ohm meten bij koude en warme motor, dat is de blauwe vooraan in de kop.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dag stefan, ik denk dat het de injectoren zijn die ik hoor, de klepstoters zeker niet..
Heb deze nacht de auto eens latren staan met de batterij afgekoppelt, in de nhoop dat de computer zich reset en mss het probleem verholpen is, maar dat is niet het geval..
Mvg

Dirk,

Als je de kap opent terwijl de motor loopt, hoor je de injectoren altijd wel licht 'tikken' maar dat is normaal.

Zet er eens een schroevendraaier tegenaan, en hou deze tegen je oor aan, nu moet je het getik ook horen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ja, dan hoor je ze normaal licht, maar denk dat er één is, die harder tikt.. Trilt ook meer.. Het lijkt ook af er niet genoeg benzine wordt ingespoten..

Dag beste mensen, ik ben vandaag de auto gaan laten uitlezen en volgens BMW moet de nokkenassensor vervangen worden, dit probleem gaf hij aan na het uitlezen.. Woensdag kan ik hem vervangen en dan hopen dat het opgelost is!. Mvg Dirk

Zoals reeds in de vorige post was de nokkenassensr de oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.