Hallo,
mijn BMW e36 geraakt overhit:
radiatorbuizen onder hevige spanning
niveau koelvloeistof laag
chauffage blijft koud blazen
ik zie de koelingsstroom niet lopen.
Ook al blijft de temp meter in het midden staan: telkens de geur van verbrand rubber.
1 keer eens moeten 10 km doorrijden met temperatuur in het rood vanwege een superbelangrijke meeting...:-(
Hoe kan ik zien of motor beschadigd is geraakt. (doet soms wel vreemd nu?)
Reeds ondernomen actie van de BMW garage: Systeem onder druk gezet voor check.Thermostaat lekte: nieuwe..¤99 kosten (blijkt dus niet te kloppen?)
Is dat die koppakking? Waarom zien ze dat dan niet en moet IK op zoek gaan? Help!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vreemd dat de dealer niks van een eventuele lekke koppakking/kop merkt dan !! lijkt me niet dat je zoiets over het hoofd kan zien,en je maar afschepen door simpelweg te zeggen dat je thermostaat defect is..
gaat het om een 6 cilinder martijn ?
ben bang dat je na het doorrijden in het rood de kop kan weggooien,deze zal wel gescheurd zijn,deze zijn heel gevoelig ervoor!!
op zijn minst de pakking,maar ik gok op een gescheurde kop,helaas..
ben benieuwd
Stefan
18 jaar
is je waterpomp niet kapot? schoepen breken nog al eens af
Goh,
de waterpomp is nog niet zo lang geleden vervangen maar:
ik ervaar -reeds lang voor de problemen- al een vreemd getikt (om de 3 seconden) dat ik tot in mijn stuur voel ik dat als de wagen opnieuw gevuld is met water en gewoon warm staat. Het dingetje dat zo tikt kan ik vinden in in de voorkoffer vlakbij het oliecheckpeil achter het stuur. Er loopt een draadje naar.
het is een 4cilider 316. Ik zie geen noemenswaardige witte rook of witte prop aan oliedop. Wel wat condens uit de uitlaat, maar echt niet veel hoor.
Bedankt!
18 jaar
Martijn,
is het geen klepstoter die tikt ?deze type's hadden dat geloof ik nog al eens veel,ingesleten nokkenas e.d.
dat dingetje met dat draadje,komen daar ook 2 koelvloeistofslangen af ? dan is het de kachelkraan,die zit ook in de buurt van je oliepeilstok,vlak voor de slangen na binnen gaan.
Stefan
18 jaar
FOLLOW UP:
dingetje met draadje: je hebt die verticale schijfvorm in de koffer tegen de muurzijde vlak achter het stuur. Als je voor de auto staat, net links daarvan. Ik denk dat er onderaan 1 slang naartoe gaat. het 'ding' heeft zelf een diskvormig dekseltje bovenaan, een beetje een hoedje of UFO vormpje. (4cm diameter ong) waarnaast een electr draadje toekomt.
DE DOP??? Beste stefan, ik zie dat jij zowat de specialist bent op vlak van ontluchting. Ik ben op dit moment de motor aan het laten warmdraaien zonder dop en er is een waterstroom (constant) er zijn ook geen noemenswaardige bellen die opstijgen in het vat.
De slang staat uiteraard ook niet onder druk op die manier.
Maar, ik denk dat de dop raar doet. De bedoeling is toch dat een bepaald gedeelte (gatje) van de binnenkant van die dop rechtegenover dat uitstroomgaatje komt. Als hij dat niet doet ontstaat er toch een druk die opgebouwd wordt? Ik zie dat de dop langs de binnenzijde meedraait. Maar niet erg vlot.
ALvast super bedankt om me wat verder te helpen hiermee. Echt ergerlijk aan het worden...
18 jaar
Martijn
ben je inmiddels alweer verder gekomen met je probleem ?
heb nog eens zitten denken maar,als normaal de thermostaat goed werkt,samen met de waterpomp,radiator + dop zijn ók en er zit geen lucht in je systeem,slangen boven en onderkant radiator warm,warme lucht binnen..
en dan nog je slangen hard ? verdenk ik een lekke koppakking,anders kunnen de slangen nooit zo hard worden,als ze onder druk staan..
had je ook koelvloeistofverlies ?
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar