auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: e36 start niet meer

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.18i

Hallo

Ik heb zaterdag na het vergete van mijn portomoneemijn tank helemaal leeg gereden. Nadat ik de tank had bijgevuld met 5 liter starte de auto even om vervolgens weer dit\rect uit te vallen. Ik heb zelf het vermoeden datoftewel de lucht massa meter defect is oftewel dat de stappenmotor naar de mallemoer is. Wie kan mij hier meer over vertellen.

mvg

wesley

Geplaatst door

Wesley11966 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Omdat de tank geheel is leeggereden, kan het zijn dat al het vuilbezinksel in de tank, nu in je brandstoffilter zit.
Oftewel, krijgt je motor wel benzine?

Cliodennis 0

17 jaar

ik denk dat jouw pomp kapot is. Het is nl. bekend dat de pomp bij drooglopen voor 98% kapot gaat bij bmw

BMWWillem 0

17 jaar

ik heb gekeken en hij krijgt idd geen benzine... waar zit dat filter ergens?

Wesley11966 0

17 jaar

Brandstoffilter zit linksvoor in de motorruimte. Je kunt er alleen van onderen bij.

MvG Deen

deen 0

17 jaar

waarom komt alle vuil bij een leeg gerewden tank pas in het filter??

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

omdat het vuil anders de injectoren vervelen gaat Jerry..haha

stefan84 0

17 jaar

bij het benzinefilter kom je ook van boven bij,maar beter is om hem even op een brug of put te zetten.

leg eens uit waarom je denkt dat de LMM of de stappenmotor nu erdoor kapot zijn gegaan ? en hoe heb je de benzine toevoer gecontroleerd ?

om de pomp te controleren kun je de achterbank even eraf halen ( deze zit geklikt ),zodra je hem op contact zet gaat deze een aantal seconden lopen,wat je kan horen,of laat iemand anders hem een paar keer op contact zetten en luister zelf eens bij de pomp.indien je niks meer hoort,kan een zekering of relai defect zijn,maar denk eerder aan wat BmwWillem al zei:Pomp droog gelopen en dus defect!

hoor je de pomp wel nog lopen,probeer dan alvorens te starten door hem een keer of 5 op contact te zetten,zodat de benzine tot bij de motor komt om het zo maar te zeggen..als je de tank leeg gereden hebt start hij niet binnen 2 sec en duurt het meestal wat langer.

dat je filter dicht zit zou wel kunnen door bv ouderdom en nu met het leeg rijden van de tank,maar hier zal je probleem waarschijnlijk niet liggen ( zeg nooit,nooit natuurlijk )

spuit anders een wat startpilot in de inlaat en start hem,je kan hem hierdoor ook even aan de praat houden door steeds licht bij te nevelen,en erna kijken of hij gewoon blijft lopen.

je stappenmotor houd het stationaire toerental op 'peil' zodat hij niet loopt te zagen en schommelen,door een niet goed werkende LMM zou je auto gewoon moeten starten maar bv slecht kunnen lopen..

ben benieuwd!

Stefan

stefan84 0

17 jaar

[quote=stefan84]omdat het vuil anders de injectoren vervelen gaat Jerry..haha[/quote]
maar snap nog steeds niet dat vuil alleen bij leeggereden tank in de aan zuigbuis kan komen
springt de aan zuigbuis dan naar een andere plek in de tank
volgens mij als je op een plek iets aanzuigt blijft de hoeveelheid vuil ongeacht de inhoud vd tank het zelfde
vuil zweeft in de benzine en gaat niet opeens andere gedraging vertonen van de tank is leeg nu springen alle vuil deel tjes in de zuig buis ???
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ooit een (wat oudere) tank eronderuitgehaald en hem leeg geschonken? De laatste 'liter' is vaak een dikke drap van neerslag. Zeker bij de hele oude metalen tanks. De aanzuigbuis zit ook nooit precies onderaan in het midden.

Cliodennis 0

17 jaar

Dennis

de pomp zit wel degelijk tot onderaan de tank,zodat het laatste beetje ook meegaat,dus je de tank helemaal leeg rijden kan,wat niet echt slim is maar zo krijg je wel de troep eruit.

volgens mij is de 'troep' maar weinig op vandaag wat je tegenwoordig bij de nieuwere auto's aantreft.bij de oudere is het misschien een iets ander verhaal..maar ik ga ervanuit dat het filter niet echt verstopt zit hierdoor,dan moet er al behoorlijk wat uit zijn gekomen,

maaruh wesley..?? inmiddels al gekeken ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

heey stefan

Ik beweer niet dat de lmm of de stappenmotor erdoor kapot zijn gegaan. Het is wel zo dat ik eerder een e30 had die door een defecte lmm ook geen benzine kreeg.

Het probleem is verholpen ik heb de spanning naar de pomp nagemeten die bleek in orde maar na het losmaken van de toevoer leiding naar de motor kon ik zien dat de pomp zelf niet meer reageerde omdat ie als ik hem op contact draaide geen benzine pompte.

Ik heb de pomp vervangen en hijstarte weer meteen in ieder geval bedankt voor alle info en hulp

groetjes Wesley

Wesley11966 0

17 jaar

mooi hij loopt weer..

niet meer leeg rijden nu he..heheh:)

Stefan

stefan84 0

17 jaar

[quote=stefan84]mooi hij loopt weer..

niet meer leeg rijden nu he..heheh:)

Stefan[/quote]
dit bedoel ik dus
als je de tank leeg rijd krijg je niet ineens een hele berg vuil
dit gaat gewoon constant door
daarom zit het filter er ook in
het probleem met leegrijden is dat de pomp droogloopt en daar kunnen de meeste niet tegen
de rotzooi wordt continu af gezogen en weer bijgevult(tankt)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

hahahaha

ik zal volgende keer 2 keer checken of ik mijn portomonee bij heb :P:P



mazzels

Wesley11966 0

17 jaar

Zoals ik al zei.............de pomp

BMWWillem 0

17 jaar

dat zeg ik....Gamma

stefan84 0

17 jaar

Nuttige topic! Ik heb hetzelfde probleem. Pomp slaat bij mij niet aan als je het contact aanzet.

Er zit een oude nieuwe pomp in (uit een schade auto).. ik ga die pomp meteen terug brengen!
Hoe kan ik checken of een brandstof pomp goed is? alleen door aan te sluiten?

leev 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.