close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: E36 316 coupe - Katalysator/hitteschild rammelt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik last van een lichte dreun in de auto, vooral wanneer ik het toerental rond de 3 / 3.5 duizend toeren houd.. Bij nadere inspectie zag ik dat het "hitteschild" van de katalysator de boosdoener is, deze zit los en rammelt/resoneert bij bepaalde toeren tallen.

Ik zag dat dit al eerder vast gesmeerd was met kit. Nu wil ik dit graag op een fatsoenlijke manier vast zetten maar kan niet ontdekken hoe dit ooit vast heeft gezeten?! Is het origineel ook met kit? Is het vastgelast? Of word het met klemmen gedaan?
Kortom, hoe zou ik het het best vast kunnen zetten?

Alvast bedankt!
Gr,
Richard

Geplaatst door

Richardj (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet het gewoon heel simpel verwijderen

BMWWillem 0

17 jaar

Als je het hitteschild verwijdert, levert dit dan geen problemen op qua warmte?

Richardj 0

17 jaar

richard

hitteschild vast lassen is ook een optie, dan is het ook opgelost.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ik heb hem destijds maar verwijdert, geen problemen mee gehad alleen wel wat meer uitlaat resonantie in de auto.

Richardj 0

10 jaar

Een hitteschild zit vast met aan de carrosserie gelaste parker-achtige bouten die door het hitteschild steken en waar je een plaatmoer (geponst uit plaat, met slechts een draadwinding om bij vastroesten toch te kunnen losdraaien) op draait. Als die afgebroken zijn (kijk in de buurt van een montage-gat van het schild) kun je de oneffenheid aldaar vlak slijpen, een gaatje boren (met dunne boor beginnen !) en een afstands-ring + parker in omgekeerde richting monteren. In de carrosserie zelf lopen geen leidingen (die lopen aan de buitenkant; daarvoor wel oppassen), dus een gat boren kan zonder problemen.
Geen hitteschild kan ook, maar dan moet je de verflaag aan de onderkant van je auto in orde houden want de kans op roestvorming (water + stralings-warmte die het hitte-schild tegen houdt) neemt dan behoorlijk toe.

Het hitteschild om de katalysator zelf kun je vastzetten met een slangklem van de juiste maat, of een voldoende aantal daarvan in serie.

Niet dat het veel zin heeft om op een 7 jaar oud topic te reageren maar het gaan om het hitteschild wat om de katalusator zelf zit, niet om het aluminium schild wat onder de auto zit.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.