Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn BMW 316 E36 compact uit 1996
De auto start meestal slecht, gemiddeld 3 of 4x starten voor dat die aan slaat, soms in 1x en soms sta ik 5 tot 10 minuten te starten voor dat die aanslaat. Het probleem heeft die zowel koud als warm. De bougies vonken naar dat de motor 2 of 3x is rond geweest.
Met behulp van start pilot pakt die hem de ene keer wel, en de andere keer niet.
Verder een ideale auto met niets geen problemen. Heb al van alles geprobeert maar ik kan het euvel niet vinden.
Bougies zijn vervangen (en afgesteld) brandstof pomp wie in de tank zit is gecontroleerd, accu is na gelopen en heeft genoeg kracht, startmotor vervangen.
Ik zit zelf nog te denken aan de verdeelkap voor de bougies (gezien dat hij niet dirtect vonkt) of de computer aangezien ik gelezen heb dat hier wel eens vocht bij komt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Corrigeer je auto gegevens - daar staat 1986.
Is de auto al uitgelezen?
Brandstofdruk al gemeten?
Niet direct vonken, maar pas na 2 omwentelingen zou ik me niet druk over maken.
Motor-computer moet eerst even weten waar de krukas is en doet dat aan de hand van de BDP-sensor en de nokkenas sensor.
Helaas kan de auto gegevens niet aanpassen (zie iig niet waar dat kan) kan alleen de gewone text aanpassen.
Ik heb de auto bij een gewone garage (Geen BMW dealer) uit laten lezen maar die konden geen fouten vinden.
De brandstof druk heb ik nog niet na gemeten, weet zo ook niet hoe dat moet. De brandstofpomp in de tank pakt iig genoeg aan. Heb hem buiten de auto even aan een starterbox gehad en de benzine spoot er uit.
15 jaar
Dat er benzine uitspuit wil niks zeggen, de druk kan nog altijd te laag zijn, en daar kom je alleen achter door er even een meter tussen te plaatsen..
Meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor op ohm bij koude als warme motor en plaats dat even hier.
De brandstofdruk hoort 3 Bar te bedragen, zonder vacuumslang op de drukregelaar 3,5 Bar.
Is dit allemaal in orde, dan maar even bij de dealer laten uitlezen.
15 jaar
Het gene wat ik zelf zo vreemd vind is dat hij zelfs met behulp van start pilot niet altijd in 1x start.
15 jaar
Het kan ook iets electronisch zijn, dan kun je een spuitbus startpilot leeg spuiten bij wijze van...
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar