Ik heb een 520i uit 2001 (M54 motor) met het volgende probleem:
Als ik de rempedaal intrap dan maakt deze een soppend geluid. De eerste paar kilometer remde hij goed maar daarna verloor ik rem-druk,
Het vreemde is dat ik daarna de auto heel moeilijk kon starten, het leek wel of de auto op 3 of 4 cilinders liep. Ik kon `m ook niet stationair houden. De auto ging steeds slechter lopen en nu start ie helemaal niet meer.
Ik heb de auto met carsoft uitgelezen en er is geen storing in de dde/dme.
Remolie heb ik gecontroleerd en is goed.
Brandstrofpomp, barndstof-filter en de gasklep is vorig jaar vervangen.
Heeft iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan zijn dat er water in de rembekrachtiger zit en hij daarom niet meer remt, het zou zelfs zo kunnen zijn dat er water in het inlaat spruitstuk komt via de rembekrachtiger, het komt vaak voor dat de afvoeren onder de interieur filters verstopt raken en er daardoor water in blijft staan, als die lang genoeg duurt komt dat uiteindelijk in de rembekrachtiger terecht (Heel hard pedaal en bijna geen bekrachtiging.
gr Martin
Gebeurde dit na een hoosbui , dan zou het maarzo kunnen wat martin stelt.
Met genoeg water op de verkeerde plek ook kans op motorschade , vloeistofslag.
Hi Martin en Ferrie, dit gebeurde inderdaad na de enorme hoosbui van vandaag.
Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen en de auto weer aan de praat krijg? Moet ik de remvloeistof vervangen?
Als er motorschade is waar moet ik dan aan denken?
12 jaar
Er zal geen water in je remolie terecht zijn gekomen.
In de bak onder de voorruit zal waarschijnlijk water zijn blijven staan , omdat de afvoergaten verstopt zitten.
Haal de slang / leiding eens van de rembekrachtiger af en kijk eens of daar water uitkomt.
Kijk meteen even naar je luchtfilterelement .
Als er water in de rembekrachtiger zit krijg je dat er bijna niet meer uit, als er water in de motor komt via de rembekrachtiger is deze waarschijnlijk gewoon kapot. Je moet eerst controleren of de afvoer onderin de bak open is.
gr Martin
De rembekrachtiger stond inderdaad voor een kwart onder water. Ik heb het afvoerkanaal schoongemaakt.
Daarna de bougies er uitgedraaid en de vacuumslang van de rembekrachtiger los. Startmotor ff laten draaien en daarna de bougies er weer in en de auto gestart. Starten ging moeilijk en er kwam veel condensrook uit de uitlaat. Ik zag ook dat er wat druppels water uit de vacuumslang kwam. De motor een tijdje laten lopen tot de condensrook verdwenen is. Als laatste de vacuumslang er weer op gezet.
De motor draait weer goed en de remdruk is ook weer goed. Het lijkt erop dat er geen motorschade is.
Hopelijk blijft de motor goed draaien.
Dank voor de tips, het heeft me erg goed geholpen. Bedankt.
12 jaar
Hallo allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Reacties zijn uit 2012 dus hopelijk kan iemand nog reageren. Gisteren uit de wasstraat gereden. Geen rem meer, geen vermogen (alsof hij op 3 poten liep) en een hoop witte rook uit de uitlaat. Wegenwacht laten komen. Bij starten wel ronddraaiende motor maar een hoop getik (krukas?). Heeft iemand hetzelfde gehad en is mijn motor naar de knoppen?
groet Patrick
5 jaar
Ik denk dat niemand reageert.Je zou een nieuw topic moeten maken,dan krijg je wel reacties.Maar waarom doe je niet dat boven omschreven is.Het heeft Balkan in ieder geval geholpen.
ferry
5 jaar
hi Ferry, ik ga dat eerst proberen. Dank voor je reactie!
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar