BMW 5-Serie: Licht knok geluid (en gevoel) en zeer luide knal bij insturen.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2ltr

Goedendag,

Ik vernam reeds eerder een licht "knok" gevoel en geluid bij het insturen van de auto bij een geringe snelheid en dus scherpere hoek maar na dat een "specialist" en naar heeft gekeken en in de auto heeft gereden niets geconstateerd heeft heb ik het maar op gegeven, helemaal na mijn herhaalde conclusie trekkingen bij zowel E39ers en E34ers, en veelal werd geroepen dat er niets aan de hand was.
-
Nu haalde ik de auto gisteravond uit de garage (rechtuit uiteraard) en stuurde daarna gelijk bij stapvoets rijden scherp naar rechts om vrouw en kind in te laden en er was een klap/bonk te horen die zelfs omstanders hoorden in een straal van ca.15mtr. mijn vrouw incluis.
-
De klap was dermate hard dat ik er echt van uit ging dat a. de auto beschadigingen op de carrosserie had op gelopen en dat ik zeker onderdelen op de straat zou zien liggen of dat bij mijn wiel iets zou loshangen.
-
Niets van dit was waar, maar de schrik zat er behoorlijk in en ik moest weg, (ja,wanneer moet je weg?? nee is nee) maar ik doorstond angsten en het irriteerde me dat ik het aan gegeven had in het verleden en dat er schijnbaar niets geconstateerd werden kon.
-
Let wel, tijdens het rijden er na was er een een eenmalige knak te horen op een drempel die ik nam (als of de boel weer terug schoot) maar bij rechtuit rijden klappert er dus niks, het stuur vibreert niet en in reguliere bochten is niets waarneembaar, slechts bij stevig insturen bij zeer geringe snelheden gaat het dus fout, dit varieend van een lichte knak tot dus nu een zeer luide bonk waar het een en ander dusdanig op spanning schijnt te raken en zich daarna middels een luide bonk ontspant.
-
Nu heeft dit forum mij al meer dan 15 jaar het juiste antwoord op geleverd, dus bij deze ook nu weer een beroep op u en ik sluit ook weer af met de gebruikelijke woorden:veel dank voor uw reactie en uw goede bedoelingen!!

(let wel, draagarmen, lagers etc. kunnen wel degelijk de oorzaak zijn, maar verlies niet uit het oog dat bij rechtuit rijden er niets waarneembaar is en het uitsluitend optreed bij insturen en wel bij lage snelheden, en wel uitsluitend aan de bestuurderszijde!!
-
Groeten en nogmaals hartelijk dank, d.j.corba uit ermelo.

bayern superlative

Geplaatst door bayern superlative (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

bayern superlative (0), 11 jaar geleden

Ik heb letterlijk zojuist gekeken bij de auto met een zeer goed werkende zaklamp en zie daar zie daar, in de linker wielkast voor, een totaal afgebroken veer!!!, nu vind ik (sorry voor alle monteurs) men kijkt zowel onder de auto alswel in de wielkasten, ik wil er van uit gaan dat de breuk al daar was in het recente verleden, vandaar de knok, en door de sterke instuur manoevre de behoorlijke luide knal c.q. veer ontspanning, nu rest mij slechts de vraag of ik fatsoenlijk rijdend er aanstaande zaterdag mee naar schiphol kan rijden of of dit russische roulette is.
-
Wanneer ik dus niet 1 2 3 bij een bmw man terecht kan zou het duizend keer meer zonde zijn dat ik mijn "jet"mis, dus vandaar mijn vraag hoe "link" het is.
-
Dank, dank, dank, echt, altijd geven jullie mij waardevolle bruikbare tips, van particulieren of professionals die hier bij kijken, petje af voor jullie hulpvaardigheid en expertise!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden

Ik zou er geen meter mee rijden als je van je gezin en jezelf houdt.
De veer zit nu niet meer goed opgesloten en kan er maarzo tussenuit schieten of nog een keer breken , met alle zeer nare gevolgen , en dan heb ik het niet alleen over de spuitkosten van de auto ,omdat je lakschade op het dak hebt.
Er zal toch wel een garage zijn die deze week tijd heeft om dit te repareren , werk valt wel mee.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Beetje garaga vervangt die veer in een 45 minuten, als je hier mee door blijft rijden heb je kans dat het uiteinde van de veer in de band schiet met alle gevolgen van dien.

gr Martin

bayern superlative (0), 11 jaar geleden

Dank voor jullie reaktie, ik wou het eigenlijk over dat ene ritje snelweg tillen maar inderdaad, gekkenwerk en shame on me dat ik niet wat meer diepgang vertoon.
-
Ik hoorde en las al meer van gesprongen veren die zelfs autobanden door boorden, nu lees ik tevens dat wanneer de breuk (en die zit praktisch bovenaan) bovenin zit het een fractie minder gevaar met zich mee brengt dan wanneer deze in het midden zit, maar dan nog, er uit die handel, het blijft solliciteren naar ergers en dat moet een ieder zich realiseren.
-
Bedankt voor jullie snelle en bruikbare bijdrage!!!
-
D.j.uit ermelo.

luk vdv (0), 11 jaar geleden

Bmw heeft wel vaker gebroken spiraalveren. De mijne heeft zelfs eens een technische keuring gehaald met een achterveer waarvan er 4cm was afgebroken en los ernaast lag in de steun. Bij het vervangen van de andere knapte die doormidden. De auto had toen zo'n 130.000kms.

bayern superlative (0), 11 jaar geleden

ook zeer bedankt heer uit bekkevoort, ik zit nu alleen zeer in de rats nu alles op alles te zetten om de veer te vinden daar deze niet altijd voorradig is schijnbaar om de auto voor zaterdag klaar te hebben daar het toch zeker schijnt zeker niet ongevaarlijk te zijn en zonder verdere consequenties of een rit te wagen.
-
Normaliter wordt ik hier nooit zo warm of koud van en worden dit soort keuzes snel gemaakt, maar daar het in dit geval om de ophanging c.q. stuurinrichting gaat en ik in dit geval niet alleen in de wagen zit, ai ai ai, denk denk denk.
-
Maar goed, dit wordt wel een erg persoonlijke aangelegenheid, morgen maar eens driftig gaan bellen voor het juiste onderdeel.

luk vdv (0), 11 jaar geleden

Vooraan? Levensgevaarlijk. Achteraan? Ook levensgevaarlijk, maar net ietsje minder.

bayern superlative (0), 11 jaar geleden

morgen om 13.00h een nieuwe veer links voor (bestuurderszijde dus!) gezocht en gevonden!!
-
Dus toch gevaarlijk he?
-
Ik had dit reeds vernomen via het net en meerdere forums maar las toch ook dat een aantal er redelijk makkelijk over praatten maar had daar ar meer dan twijfels over, te meer omdat het inderdaad voor zit en het gevaarlijk uit kan pakken plus je auto behoorlijke beschadigingen kan oplopen.

longdude6634 (0), 11 jaar geleden

Check de foto's in dit topic, 2 veren kapot maar toch brrrr

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ach,en anders stap je zaterdag toch lekker in de trein.
Bekijk je het ook weer eens van een andere kant,is ook weleens leuk!.

greybmw (0), 11 jaar geleden

lekker tof he met een beemer uit 2004 mag niet gebeuren bij mijn bmw ook al 2 x meegemaakt krijg sterk de indruk dat bmw niet meer is wat het was, maar niet mee doorrijden levens gevaarlijk , succes

primera p11 (0), 11 jaar geleden

De veren gaan kapot omdat ze niet goed behandeld zijn tegen corrosie,dat is de reden waarom ze uiteindelijk kapot gaan.
Met dit uiteindelijk als gevolg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.