Hallo ik ben in bezit van een 530d automaat.
Heb al via de zoekfunctie geprobeerd t probleem te vinden.Heb wel iets gevonden maar is niet wat ik zoek.
Ik heb namelijk last van trillerij.
Het is heel lichtjes voelbaar vanaf 60km/u en daarboven wordt t erger met t hoogtepunt op 100 a 110km/u dan is t niet leuk meer hoe de auto dan trilt.Daarboven zwakt t iets af maar is zeker te voelen.
Het trillen is wel constant voelbaar maar golft iets heen en weer van sterk naar zwak.Komt bij dat t zeer waarneembaar is met constante snelheid.
Het stuur trilt niets/nauwelijks en t lijkt te voelen of t onder mijn benen trilt.Zonnekleppen trillen licht en de bijrijdersstoel ook licht.
Niet te hopen dat er iets met de automaat is en de trillerij daar weg komt.
Heb de banden laten balanceren(hebben lichte hoogtelag) rubbers gecheckt en wielen van voor naar achter geplaatst maar heeft niet veel geholpen.
Banden zijn 16 inch Pirelli 6000 breedte 225.
De trillerij gaat door ook tijdens de N stand.
Wie o wie kan mij helpen??
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kwam het plotseling de hoek om, dat trillen...of geleidelijk aan steeds meer en heviger?
[quote=svaleras]Kwam het plotseling de hoek om, dat trillen...of geleidelijk aan steeds meer en heviger?[/quote]
Ik heb de auto nog niet heel lang.Hij trilde al zeer licht in het begin alleen rond de 100km/u toen ik m net had en het is sindsdien wel heviger geworden en
op meer snelheden is het nu waarneembaar.
Greetz
16 jaar
het kan eventueel iets met de stabilisatie stangen te maken hebben, maar dat is vanaf hier niet te beoordelen. Heb je ook het gevoel in je stuur, alsof de auto heen en wwer zweeft op de weg. Dus dat je constant bijsturen moet om rrecht te kunnen rijden?
Ik heb dit namelijk ook twee jaar geleden gehad, en bij mij waren het dus de verticale stabilisatie stangetjes die het veroorzaakten. Maar dat wil niet zeggen dat het in jouw geval ook dat is.
Gr. svaler
16 jaar
Hallo nee de auto trekt niet in t stuur of zwabbert ook niet.Heb al een bmw monteur erin laten rijden.Die dacht aan t vliegwiel of de lockup van de automaat.
Hij schiet bij 90 in de lock up en normaal bij 80 vertelde hij me.Maar dat het getril daar weg komt (vliegwiel of lockup)sloot hij uit toen ik zei dat als ik de auto in de vrij zet er ook getril is.
Hij zei dat ik de draagarmrubbers maar moest vervangen aan de voorzijde of anders t in de banden moet zoeken.Rubbers gecheckt ok,banden gebalanceerd voorzijde hebben lichtjes hoogteslag.Banden van voor naar achter gewisseld heeft niks geholpen getril is nog op dezelfde plek waarneembaar.
Greetz
16 jaar
Tja....het blijft altijd lastig om zoiets op te sporen. Draagarmrubbers zouden het kunnen zijn, maar ja..is ook niet zeker. Er kan idd wel speling in ontstaan, ondanks dat ze aan de buitenkant goed lijken en niet ingescheurd. Maar het is ook geen goedkoop grapje om ze even te vervangen en te kijken wat er dan gebeurt. Die dingen kosten zo maar even rond de 90 euro per stuk, ja zelfs meer.
Het blijft lastig om het te beoordelen. Ik snap ook dat je niet zomaar onderdelen wisselen wil, terwijl je niet eens weet of het daar aan ligt.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar