Hallo,
ik zit met hetvolgende probleem. De wagen loopt stationair niet mooi, op lpg en benzine. Hij heeft dit pas gekregen, het lijkt erop dat cilinder 6 niet altijd mee doet, bij gas geven boven 1500 toeren lijkt alles normaal.
Dit heb ik al gedaan: - elke bobijn een voor een losgetrokken, enkel bij nr6 merk ik geen verschil
-bobijn nr6 gewisseld met nr 1, probleem blijft zich voordoen op dezelfde cilinder, dus
bobijn is OK
-bougies gewisseld, ook van nr6 naar nr 1, ook nu blijft het probleem op nr 6 hetzelfde
-4 gas test uitgevoerd, stationair was ze heel slecht, met slechts een co2 (verbranding)
van 8% ipv rond de 15.2%, bij gas geven werd het veel beter, en op benzine nog beter
De bougies zijn 10.000km geleden vervangen, en het gekke vind ik, dat als ik een beetje gas geef, dan loopt ie beter, dan merk ik ook verschil als ik nr 6 losmaak, dan gaat de motor iets minder lopen, enkel stationair maakt het geen verschil. Toerental blijft ook redelijk gelijk, je hoort enkel dat ie niet mooi rond loopt.vacuumslangen zouden ook allemaal goed moeten zijn, heb deze pas vervangen en net nog gecontroleerd. Iemand een oplossing voor dit probleem? Ik begin zelf te denken aan een verbrande klep, maar dan zou hij toch altijd slecht moeten lopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou een verbrande klep kunnen zijn ja meet de compressie eens van die cilinder hoe is de bougie kabel van cilinder6 wissel die anders eens om met een andere cil groetjes peter
Dan zou hij altijd slecht moeten lopen. Maar ondertussen loopt hij al terug beter, heb de stappenmotor zuiver gemaakt en bolt nu terug op normale toeren. Maar heb hem nu op het werk aan de 4 gas test gehangen, en heb gezien dat mijn verbranding niet mooi is. De CO2 (die de verbranding weergeeft, kan maximaal 15,4% zijn) die is bij mij amper 8%, op benzine zit hij iets beter en draait hij rond de 10. De bougies zitten er slechts een paar maanden in, dus deze zouden ook nog goed moeten zijn.
PS de wagen heeft geen bougiekabels, maar 6 aparte bobijnen. Heb deze al gewisseld maar het probleem bleef zich op dezelfde cilinder voordoen.
16 jaar
zou toch de compressie maar eens meten want zou goed kunnen dat er een klep lekt omdat de klepzetting in is geslagen in een half uur kan je het weten wat er aan de hand is succes ermee
16 jaar
Ik heb de compressietest uitgevoerd, de resultaten vallen nog goed mee
cil1: 12bar
cil2: 12bar
cil3: 12.5bar
cil4: 11.5bar (wist ik,klein lekje richting water)
cil5: 13.5bar
cil6: 13bar
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar