close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: E39 accu loopt leeg, dynamo defect

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 530i

We hebben hier een E39 530i (executive, full options, incl. navigatie, standkachel e.d.) met het volgende probleem:

's Ochtends is regelmatig de accu leeg (ook na een dag parkeren is dit vaak het geval).

Gemeten ruststroom na 16 minuten (dan zijn alle systemen in rust) met alarm ingeschakeld ca. 120 mA.
Dit is te hoog, standaard zou het tussen 10 mA en 60 mA moeten liggen.
Echter een 90 Ah accu loopt niet leeg in 10 uur door een 120 mA stroom.

Het lijkt alsof er verbruiker(s) willekeurig ingeschakeld worden. Kent iemand dit probleem?

Een dag later weer gemeten. Toen was na 16 minuten de auto (alarm niet ingeshakeld) nog niet in rust en varieerde de stroom heel erg tussen ca. 1 en 8 A. Veel te veel dus. Na 30 minuten was dit nog steeds het geval. Daarna het alarm ingeschakeld en opnieuw gemeten. Weer varieerde de stroom vrij heftig tussen ca. 1 en 8 A (ook na 30 minuten nog steeds).

Het lijkt alsof de auto niet altijd tot rust komt na 16 minuten. Kent iemand dit probleem?

Na de metingen is er in de auto gereden. Tijdens die rit ging de dynamo stuk. Mogelijk heeft het er iets mee te maken, mogelijk staat het er los van.

Heeft iemand deze problemen eerder gezien?

Geplaatst door

Olav_ (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens in het menu wat er is ingesteld voor de standby tijd van de telefoon. Als dit verkeerd staat blijven ook andere verbruikers aktief.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

De BMW heeft soms een probleem met de kachel-eindtrap, een lekstroom kan dan de blowermotor aansturen wanneer de auto normaal is weggezet.
Zet de auto op een stille plaats en schakel normaal alles uit en neem de sleutel uit het contactslot, sluit de deuren en luister aan de buitenkant van de auto of de blowermotor zachtjes gaat blazen.
Soms na een paar seconde of enkele minuten, is dit het geval dan kan men voor een goed resultaat de eindtrap vernieuwen.

KoBo200207 0

17 jaar

Bedankt voor de tips!!

Weet iemand zo achter welke zekering de kachel-eindtrap zit?

Olav_ 0
badge

17 jaar

Fuse 76, 40 A, rechts achter het dashboardkastje

KoBo200207 0

17 jaar

de zogenaamde egel in de kachel is waarschijnlijk defect
Zit links achter dashboardkastje in het kachelhuis
kost bij Duitse dealer 72 euro
Heb dit probleem ook gehad, is standaard storing

arjan573 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.