BMW 5-Serie: E39 Touring motor problemen.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0 liter

Doordat de motor van mijn bmw, vanwege het stuk gaan van het expansievat oververhit is geraakt en dat er op 4 cilinders geen compressie meer is, denk ik erover na om een andere type motor in te bouwen. Alleen weet ik niet wat de beste keuze is.
Huidige motor is type M52B20. Deze laten repareren of voor een motor swap gaan!
Kan ik dan in het laatste geval ongestraft een M54B20 of een 2,3 of een 2,5 liter aanschaffen en plaatsen?. Waar moet ik op letten?

Dank voor jullie hulp.

groeten,
Lie

Earl

Geplaatst door Earl (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

MJ (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij een 2.3/2.5 swap zal ook een andere DME computer moeten. En zal ook de EWS2 module en sleutel chip moeten worden aangepast. Ook dingen als remmen en uitlaat zijn anders dan bij een 2 liter 6 cilinder.

Het voordeligst lijkt mij een 2.0 motorswap óf een andere auto! Overigens zit er een M52 ipv M54 motor in zoals je schreef. Waarom zou je er een M54 in willen hebben? Dingen als afwijkende Vanos sturing, andere draadboom ect. maken het extra ingewikkeld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.