BMW 3-Serie: E46 2002 N42 Start probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318i

Beste bezoekers,

Ik heb sindskort mijn oude BMW verkocht en daarin de plaats heb ik een mooie facelift E46 gekocht. Auto is super goed verzorgd alle boekjes historie aanwezig dus daar is geen om kijken naar.

Mijn probleem met deze auto is dat ie wat af en toe moeilijk start en als ie start dan de ene keer goed, maar 2 keer heb ik meegemaakt dat de motor helemaal op hol slaat. Hiermee bedoel ik dat ie stationair heel vaak in toeren hoog en laag gaat en tergelijke tijd slaat de motor af. Als dit allemaal gebeurt is dan probeer ik hem weer op te starten dan 80 % kans dat ie wel gewoon doet. Bij koude start is ie in vergelijking met mijn oudere BMW M43 wel langzamer.

Nou kan ik verschillende dingen doen.. kijken of er meldingen zijn of iets dergelijks..? nee die zijn er niet.
Ik heb hem geprobeert om uit te lezen maar geen codes.

Of naar dealer brengen en hopen dat ze het kunnen oplossen.

Google gaf wel een aantal hits maar niet echt iets concreet over dit probleem zelf met hetzelfde situatie.

Heb ook probeerd om zelf onderzoek te gaan doen auto ziet er vanonder goed uit geen lekkages of leidingen die gescheurd zijn.

Voor de kenners wat zou het kunnen zijn?? bougies, LLM, Lambda (krijg geen fout codes opmerkelijk).

Met vriendelijke groet,

Vegito

vegito

Geplaatst door vegito (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

"Ik heb hem geprobeert om uit te lezen maar geen codes." Alleen geprobeerd of ook echt uit gelezen? En waarmee?
Kun je ook live data uitlezen?

Lambdasonde is het niet. Die werkt niet tijdens en net na het starten.

vegito (0), 13 jaar geleden

Ja, als ik hem uitlees dan staan er geen fout codes in. Live data uitlezen heb ik nog niet geprobeert. U571 van smeetsolution ODB2 apparaat.

prince (0), 13 jaar geleden

Het zou een defecte carterontluchting kunnen zijn..
Deze ksoten zijn ook niet al te hoog. Wel is het aan te raden om ook alle slangen te vervangen van de carterontluchting.

Succes

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Deze motor is heel anders als andere motoren en je zult toch de livedata moeten uitlezen op het moment van de storing. Deze motor heeft variabele kleplichthoogte regeling en daar kan een hoop meer mee loos zijn als de oude M43

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.