BMW 3-Serie: e46 320d start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47

Morge,

ik heb een 320d touring uit 02-2000. Twee weken geleden is mn vrouw onderweg naar dr werk en valt de auto ineens stil. ANWB erbij, iets met de brandstof. Naar de garage laten brengen, die vertelden mij dat de hogedrukpomp kaduuk was, en het grapje rond de 3k euro ging kosten.

Na wat overleg s'avonds besloten dat niet te doen en auto naar huis te slepen. Na wat speurwerk op internet kwam ik een meneer tegen uit helmond die brandstofpompen repareerd. Contact met de man gehad, en gaf aan dat de electronische module naar alle waarschijnlijkheid kaduuk was.

Op een avondje die module eruit gehaald en opgestuurd. De module is gerepareerd en weer terug. Gisteravond de module terug erin gezet, alles netjes vastgezet, gesoldeerd met krimpkousjes etc. Toen ben ik gaan starten en heb samen met de buurman de moertjes van de verstuivers langzaam één voor één losgedraaid totdat er alleen maar diesel uit kwam en geen lucht meer.

Kregen hem gisteravond niet aan de praat en ik ben vanmorgen verder gegaan. Alle zekeringen nagemeten, brandstof relais gecontroleerd, alles ok.

Luchtverdeler erafgehaald, en gaan starten met een klein pufje remmemreiniger. Blok sloeg twee keer aan en daarna niet meer. (mede ook door lege accu.)

Ik ben op dit moment een beetje ten einde raad. Is er iemand die nog tips, suggesties of zelfs het antwoord weet ?

Bij voorbaat dank dat je de tijd nam om dit bericht te lezen en mee te denken.

Chrisabel

Geplaatst door Chrisabel (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Is de auto uitgelezen? Heb je de gegevens daar ook van? Om zo maar een hoge druk pomp te vervangen is een grote gok. Eentje die overigens bij lange na geen 3000 euro hoeft te kosten.
Kan heel goed in een kapotte opvoerpomp of een defecte raildruk sensor zitten, en zo zijn er nog wel een paar dingen die het stilvallen van een 320d kunnen verklaren.

gr Martin

Chrisabel (0), 11 jaar geleden

Martin,

ik denk dat je over een paar regels heen hebt gelezen. Ik heb nog niets vervangen aan de auto, slechts de electronica van de hogedrukpomp laten repareren. Dit heb ik gedaan omdat men bij de garage zei dat deze stuk was, en deze niet wilden repareren vanwege slechte ervaringen in het verleden. Men wilde mij alleen een nieuwe pomp verkopen.

En inderdaad, die 3000 euro die ze er daar voor vroegen (inclusief montage) is veel en veel te veel geld. Ik ken de inkooppprijzen en ben er daarom ook niet aan begonnen.

Dan vraag je of de auto is uitgelezen; nee. Dit ga ik aankomende week doen.

Oh ja schiet me ineens te binnen, die bedrading van de kleppen op de hogedrukpomp was wel helemaal beschadigd en daar meette ik 1 op 1 sluiting op. (dus niet de spoelwaardes) Dat probleem is nu in elk geval verholpen.

Met vriendelijke groet,

Sven.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Met het vervangen bedoelde ik de garage die dit zomaar wilde doen. Blijkbaar is daar ook geen goede diagnose gesteld aangezien de motor nog niet loopt. Uitlezen en een diagnose stellen is toch wel het eerste wat gedaan zo moeten worden.

gr Martin

Chrisabel (0), 11 jaar geleden

Goed nieuws, blok draait weer. Probleem was dat met de startmotor de druk niet hoog genoeg werd, en daardoor het blok niet aan sloeg. 300 meter aan een sleeptouwtje en hij sloeg aan. Martin, dankjewel !

Sven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.