BMW 3-Serie: E46 330d slaat koud heel slecht aan en slaat over (houd in)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330d m57

Hi ik heb een bmw e46 uit 2000 een 330d met het volgende probleem

De auto slaat koud heel slecht aan en bij koude motor valt de motor soms uit bij lage toeren dus bij het stoplicht of op een rotonde waar je geen gas geeft...
Als de motor warm is slaat hij beter aan maar nog niet heel goed zeg maar.

Tevens loopt de motor niet goed stationair bij het stoplicht in ze drive...in ze neutraal ook niet helemaal maar vele malen minder last van als in ze drive... Dus als ik nu bij een stoplicht aankom zet ik hem in ze neutraal om de motor aan te houden en niet over te laten slaan...
Het overslaan is met warme motor ook aanwezig en iets minder.

Ik heb de auto uitgelezen en geeft geen foutmeldingen...

ik heb al een hele waslijst aan de auto gedaan en ben een beetje radeloos wat het nog kan zijn

Vervangen zijn namelijk:
De gloeistiften
De verstuivers
De ketting
Gloeirelais
Alle filters
Intercooler
Egr is afgedopt

Tevens zijn er nog genoeg andere dingen vervangen maar niet van toepassing voor de storing.

Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft en een goede tip heeft.....of iemand kent die dit kan oplossen?!


Groeten Jordy

Jordyvandekant

Geplaatst door Jordyvandekant (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

marcel9519 (0) PRO, 9 jaar geleden

compressie al eens gemeten? is de pompdruk (ook koud) van de opvoerpomp hoog genoeg?

Jordyvandekant (0) PRO, 9 jaar geleden

Hi marcel,

bedankt voor je reactie

de compressie heb ik met de testkast gemeten en die is goed...
de opvoerpomp onder de auto is vorige week ook vervangen en nog steeds hetzelfde gebleven...
het enige wat me wel is opgevallen dat de luchtmassa meter afwijkt van de norminale waarde en de gemeten waarde.

groeten

Jordy

marcel9519 (0) PRO, 9 jaar geleden

gaat het met losgenomen lmm beter Jordy? Zou best kunnen dat de lmm defect is. Neem svp wél een orginele en geen imitatie

Jordyvandekant (0) PRO, 9 jaar geleden

Hi,

als ik de lmm loshaal word het niet beter en gaan de waardes alleen maar meer uit elkaar liggen..
ga toch gokken dat die kapot is dus heb een nieuwe besteld...

carlosvdk68 (0) PRO, 9 jaar geleden

Check de raildruksensor, zit er geen chipbox tussen?...zo ja eraf.
Bij losgenomen raildruksensor neemt ie een vervangingswaarde, en kun je normaal rijden.

harlie (0) PRO, 9 jaar geleden

Is het niet zo dat wanneer de nominale en gemeten waarde van een lmm niet overeen komt er ergens een luchtlekkage zit? Ik zou dit even controleren met een rookmachine, heb mee ooit suf gezocht hiernaar bij een diesel en met de rookmachine was dit probleem binnen 15 minuten boven water.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.