Hi ik heb een bmw e46 uit 2000 een 330d met het volgende probleem
De auto slaat koud heel slecht aan en bij koude motor valt de motor soms uit bij lage toeren dus bij het stoplicht of op een rotonde waar je geen gas geeft...
Als de motor warm is slaat hij beter aan maar nog niet heel goed zeg maar.
Tevens loopt de motor niet goed stationair bij het stoplicht in ze drive...in ze neutraal ook niet helemaal maar vele malen minder last van als in ze drive... Dus als ik nu bij een stoplicht aankom zet ik hem in ze neutraal om de motor aan te houden en niet over te laten slaan...
Het overslaan is met warme motor ook aanwezig en iets minder.
Ik heb de auto uitgelezen en geeft geen foutmeldingen...
ik heb al een hele waslijst aan de auto gedaan en ben een beetje radeloos wat het nog kan zijn
Vervangen zijn namelijk:
De gloeistiften
De verstuivers
De ketting
Gloeirelais
Alle filters
Intercooler
Egr is afgedopt
Tevens zijn er nog genoeg andere dingen vervangen maar niet van toepassing voor de storing.
Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft en een goede tip heeft.....of iemand kent die dit kan oplossen?!
Groeten Jordy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie al eens gemeten? is de pompdruk (ook koud) van de opvoerpomp hoog genoeg?
Hi marcel,
bedankt voor je reactie
de compressie heb ik met de testkast gemeten en die is goed...
de opvoerpomp onder de auto is vorige week ook vervangen en nog steeds hetzelfde gebleven...
het enige wat me wel is opgevallen dat de luchtmassa meter afwijkt van de norminale waarde en de gemeten waarde.
groeten
Jordy
gaat het met losgenomen lmm beter Jordy? Zou best kunnen dat de lmm defect is. Neem svp wél een orginele en geen imitatie
Hi,
als ik de lmm loshaal word het niet beter en gaan de waardes alleen maar meer uit elkaar liggen..
ga toch gokken dat die kapot is dus heb een nieuwe besteld...
Check de raildruksensor, zit er geen chipbox tussen?...zo ja eraf.
Bij losgenomen raildruksensor neemt ie een vervangingswaarde, en kun je normaal rijden.
Is het niet zo dat wanneer de nominale en gemeten waarde van een lmm niet overeen komt er ergens een luchtlekkage zit? Ik zou dit even controleren met een rookmachine, heb mee ooit suf gezocht hiernaar bij een diesel en met de rookmachine was dit probleem binnen 15 minuten boven water.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar